ثبت سفارش کالاهای وارداتی

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با ثبت سفارش کالاهای وارداتی با شما صحبت کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا از این موضوع بیش تر بدانیم.

ثبت سفارش چیست؟

ثبت سفارش یک وسیله کنترلی و ابزار اطلاعاتی دولت می باشد، در حقیقت از دید تاجران ثبت سفارش حق واردات کالا و اجازه پرداخت به فروشنده می باشد، در بسیاری از موارد که واردات کالایی ممنوع می شود تا چندین ماه بعد می بینیم که واردات آن کالا ادامه داشته و ترخیص کالا به صورت گمرکی و قانونی ادامه مییابد از این محل ناشی می شود.

می توانیم نام دیگر ثبت سفارش را مجوز واردات بنامیم. در واقع تنها کالاها پس از ثبت سفارش وارد می شوند.

ثبت سفارش دارای اعتبار محدود شش ماه می باشد و حد اکثر در موارد اعتبار اسنادی تا یک بار قابل تمدید خواهد بود.

ثبت سفارش نوین مبتنی بر اظهار متقاضی خواهد بود و کنترل های کارشناسی در آن به هشدار های مبتنی بر وب تبدیل شده است. ثبت سفارش در فرآیند واردات مرحله ی پس از کسب مجوز های تلقی شده و پیش از پرداخت چه از طریق بانک و چه از طریق صرافی به حساب می آید.

هنگام ثبت سفارش به چه نکاتی توجه کنیم؟

در فرآیند ثبت سفارش باید به نکاتی از قبیل ارائه صحیح منشاء پول واردات که خود می تواند از طریق شیوه های متداول بانکی باشد و یا از طریق انتقال ارز به وسیله متقاضی به حساب می آید که صرافی ها را شامل می شود. قابل توجه است که اگر منشاء دارای در خارج از کشور معرفی شود در آینده می تواند برای تاجران عواقب پیچیده مالیاتی به همراه داشته باشد.

برای ثبت سفارش می توانید از خدمات شرکت ها استفاده کنید که شامل موارد زیر می باشد:

مشاوره رایگان

اخذ مجوز ثبت سفارش بازرگانی اقلام به صورت یک روزه

دریافت مجوزهای وارداتی از سازمان غدا و دارو، سازمان انرژی اتمی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت دفاع، سازمان قرنطینه گیاهی و حفظ نباتات،تجهیزات پزشکی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان…

اخذ شناسه فروشنده از فیدا در سایت ثبت سفارش

دریافت توکن

انجام کلیه امور مربوط به اظهارحمل

کلیه خدمات مربوط به امر بازرگانی

مجوز ثبت سفارش چیست؟

مجوز ثبت سفارش فایلی است که توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر می‌شود و روی آن شماره هشت رقمی مجوز ‌ و تاریخ مجوز ثبت سفارش همراه شماره و تاریخ پروفرما و نام شرکت متقاضی که می‌تواند شرکت وارد‌کننده باشد، درج می‌شود. مشخصات کالای ثبت سفارش در صورتی که تعدادشان زیاد باشد در برگه‌های جداگانه به مجوز ثبت سفارش ‌ضمیمه می‌شود. حق ثبت سفارش عبارت از میزان و مبلغی است که به موجب قانون و بودجه هرسال تعیین می‌شود و به بعضی کالاهای وارده به کشور اعم از این که از طریق سیستم بانکییا خارج از سیستم بانکی سفارش داده شده باشد، تعلق می‌گیرد‌. به نظر می‌رسد هدف از ایجاد سیستم ثبت سفارش کالا ثبت آماری و کنترل ضوابط فنی برای کالاهای وارداتی توسط دولت باشد.

مراحل ثبت سفارش برای واردات کالا

1 ـ آگاهی از تعرفه کالای مورد ثبت سفارش

2 ـ اخذ پروفرما از فروشنده کالا

3 ـ مراجعه به معاونت بازرگانی خارجی برای تکمیل فرم ثبت سفارش

4 ـ اخذ مجوز ورود کالا طبق جدول مقررات صادرات و واردات از سازمان‌های ذی‌ربط

5 ـ مراجعه به شرکت بیمه و اخذ بیمه‌نامه

6 ـ اقدام به ثبت سفارش در بانک واسطه معامله به منظور ثبت سفارش کالا (پس از تکمیل فرم تقاضا برای گشایش اعتبار به انضمام فرم بانکی، پروفرما، بیمه‌نامه و اجازه نامه نسبت به پرداخت حق ثبت سفارش اقدام می‌شود).

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --