ثبت سفارش گمرک

این سیستم از سال 1378 شکل گرفته است و از همان ابتدا به صورت کاملا الکترونیکی شروع به کار کرده است. در این سیستم پس از متصل شد به اینرنت می توانیم سفارشات خود را به صورت 24 ساعته ثبت نماییم. این سیستم از طریق وبسایت http://www.sabtaresh.tpo.ir قابل دسترسی می باشد.
متقاضیان پس از اطلاع از پایان مراحل اداری ثبت سفارش از طریق منو پیگیری و ویرایش ثبت سفارش در سایت ،بدون مراجعه حضوری اقدام به پرداخت اینترنتی کارمزد ثبت سفارشات خود از طریق درگاه بانک ملی نمایید .پس از پرداخت ،پرونده ثبت سفارش متقاضیان محترم ،بدون نیاز مراجعه به مراکز ثبت سفارش سطح کشور بصورت خودکار به شعب بانک عامل و گمرکات اجرائی کشور ارسال خواهد گردید.

مجوزهای ثبت سفارش

گرفتن مجوز نیز جزء مراحل اداری در ثبت سفارش می باشد که باید طی شود. از آن جایی که این مرحله می تواند گاهی بسیار وقت گیر باشد،به همین دلیل لازم است قبل از انجام هر گونه فعالیت در مورد مراحل و چگونگی آن اطلاعات لازم را کسب نمایید. البته امروزه شرکت های بسیاری نیز وجود دارند که می توانند به شما در گرفتن این مجوزها کمک های بسیاری نمایند.

سایت ثبتارش

ثبت سفارش گمرک

مراحل ثبت سفارش کالا

۱- اخذ پروفرما از فروشنده کالا
۲- آگاهی از تعرفه کالای مورد ثبت سفارش. (صاحب کالا قبل از ورود کالا چنانچه تعرفه تصحیح کالای خود را نداد یا در تشخیص آن تردید داشته باشد، می تواند از گمرک ایران تعرفه صحیح کالای خود را استعلام نماید)
۳- مراجع به معاونت بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی جهت تکمیل فرم ثبت سفارش (در استان ها به ادارات کل بازرگانی)
۴- اخذ مجوز ورود کالا طبق جدول مقررات صادرات و واردات از سازمان های ذیربط
۵- مراجعه به شرکت بیمه و اخذ بیمه نامه
۶- اخذ ایران کد
۷- اقدام به ثبت سفارش در بانک واسطه معامله به منظور سفارش کالا در صورت اعتباری بودن پس از تکمیل فرم تقاضا برای گشایش اعتبار بانضمام فرم بانکی و پروفرما و بیمه نامه
موارد اخذ ضمانت نامه بانکی در گمرک:
۱- برای تشریفات ترانزیت داخلی با رعایت شرایط مقرر در تبصره۱ ماده۱۲۶ آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی.
۲- جهت تشریفات ورود موقت کالا با رعایت شرایط مندرج در ماده۱۲ قانون مقررات صادرات و واردات و ماده ۲۴ آئین نامه اجرائی آن و فصل پنجم آئین نامه اجرائی ق . ا . گ
۳- اخذ ضمانت نامه بانکی در مقابل واردات کالا و در اجرای بند۲ ماده۱۲ تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت.
۴- برای تشریفات ترانزیت خارجی با رعایت شرایط مقرر در ماده ۱۸۰ آئین نامه اجرائی ق . ا. گ

The last comment needs to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --