شرایط واردات کالا از چین

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با واردات کالا از چین با شما صحبت کنیم.

در ادامه همراه ما باشید تا از شرایط واردات کالا از کشور چین بیش تر بدانیم.

مراحل واردات از چین

به صورت کلی برای واردات از چین، انتخاب محصول و انتخاب فروشنده در مراحل اولیه قرار دارند.

برای انتخاب محصول ابتدا باید شرایط کشور همسایه و کشورخودتان را در نظر گرفته و سپس برای انتخاب فروشنده تحقیق نمایید. قبل از انتخاب محصول حتما قیمت آن را در کشورهای دیگر نیز جستجو کرده و مدل های پر طرفدار آن را بیابید.

در انتخاب فروشنده شرکت های بسیاری هستند که می توانند به شما کمک نمایند؛ زیرا گاهی انتخاب فروشنده نیز می تواند پچید باشد.

نکاتی که قبل از انتخاب فروشنده باید بدانید:

ابتدا می خواهیم به شما بگوییم که فروشنده ها در چین به چند دسته تقسیم می شوند:

فروشنده ها در چین به، مونتاژ کننده ها، تولید کننده، شرکت های بزرگ و کوچک و شرکت های وارد کننده تقسیم می شوند.

پس اولین اقدام این است که در رابطه با گروه کالایی خود تحقیق نمایید و  ببنید که کالای شما در کدام یک از گروه های فوق قرار می گیرد. به طور مثال اگر کالای شما نوعی ماده اولیه است بهتر است آن را از تولید کننده ها و شرکت های بزرگ چینی خریداری نمایید که البته در این صورت باید نقدینگی شما نیز کفاف خرید در حجم زیاد را داشته باشد.

یکی از راه های یافتن فروشنده در چین استفاده از گوگل است. تقریبا می توان گفت که 100 شرکت برتر در این حوزه شرکت هایی هستند که در 100 شرکت اول گوگل معرفی می شوند.

یکی از بهترین راه هاییافتن فروشنده در چین استفاده از وب سایت هایB2B معتبر مانند Alibaba و Taobao می باشد , شما می توانید به این طریق به اطلاعات تماس تولید کننده های چینی دسترسی پیدا کنید و با آن ها مکاتبه کنید , بهترین مزیت وب سایت های بیزنس تو بیزینس این است که اطلاعات صحیح و معتبری در این لیست ها وجود دارد که می توانید تقریبا به راحتی به آن ها اطمینان لازم را بکنید البته با رعایت نکات مورد نظر.

پس از این مراحل می توان گفت شما فروشنده خود را با نهایت اطمینان انتخاب کرده اید.

واردات کالا از چین

واردات از چین

مرحله پس از انتخاب فروشنده

پس از این مرحله باید  مشخصات فنی و لیست قیمت را از فروشنده دریافت نمایید. برای دریافت قمیت حتما با فروشنده های چینی چانه بزنید و خود را خیلی مصمم و هیجان زده برای دریافت کالا نشان ندهید؛ زیرا ممکن است قیمت را بسیار بالاتر از آن چه هست به شما پیشنهاد دهند.

انتخاب نمونه کالا

قبل از خرید کالا به صورت کامل ابتدا باید از فروشنده نمونه کالا دریافت نمایید. نمونه کالا نشان دهنده کیفیت کالا بوده و باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا حائز استانداردهای کامل باشد.

دریافت پیش فاکتور

در این مرحله  هر دو طرف بر سر قیمت و دیگر شرایط توافق خواهند کرد.

اطلاعات گمرکی

پس از دریافت پیش فاکتور نیز بایدطلاعات کافی از تعرفه گمرکی و شرایط واردات کالای مزبور را نیز بررسی و مراحل آن را مطالعه نمایید و قوانین را نیز به خوبی رعایت کنید.

اگر تمام موارد پیش فاکتور و قوانین گمرکی را آنالیز نمودید و شرایط مناسب بود ، هزینه های گمرکی و حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید و سپس تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.

قیمت نهایی هر کالا را محاسبه کنید . این قیمت نهایی ، شامل تمام هزینه های واردات و ترخیص و هزینه های حمل و نقل و… میباشد.

تمام امور مربوط به واردات کالا از چین را بررسی و بودجه بندی کنید .

در خصوص پرداخت نهایی مبلغ کالا ، با فروشنده ، توافق کنید .

در مورد شیوه حمل و نقل کالا و زمان حمل و تحویل بار نیز هماهنگی لازم را انجام دهید .

از مجوز ها و استاندارد های واردات و همچنین اسناد حمل که باید ارائه شود و… اطلاعات کامل داشته باشید

مهم ترین مسئله ، داشتن کارت بازرگانیست . اگر کارت بازرگانی داشته باشید ، تمامی اسناد “مانند پروفرما و دیگر اسناد” به نام شما صادر میشود و اما اگر کارت بازرگانی نداشته باشید باید از یک شرکت بازرگانی راهنمایی و خدمات بگیرید

ثبت سفارش در وزارت بازرگانی را باید قبل از پرداخت انجام دهید.

سپس باید ایران کد و مجوز های اولیه استاندارد را دریافت کنید .

بعد از آن انجام پیش پرداخت طبق توافقات انجام میشود . و سپس باید پیگیری تولید کالا و بازرسی قبل از انجام حمل و نقل را انجام دهید .

هماهنگی های حمل و نقل کالا را انجام دهید و پیش نویس اسناد حمل را کنترل نمایید . و اصل اسناد حمل را از فروشنده دریافت کنید. رسیدن کالا به گمرک را بررسی نمایید و اسناد کشتیرانییا و… را دریافت کنید .

سپس اسناد تامین ارز و اسناد بازرسی را دریافت کنید . دریافت مجوزهای لازم از سازمان های ذیربط که پس از ورود کالا باید دریافت گردد که باید قبل از انجام واردات ، مراحل اداری انها را انجام داده باشید .

همچنین اگر لازم است ، کالا را به سایر گمرکات ترانزیت کنید . مدارک و توضیحات کامل کالا را جهت انجام امور ترخیص آماده کرده و مراحل ترخیص کالا را انجام دهید .

در این بین هزینه های حقوق  و عوارض گمرکی و سایر هزینه های مرتبط با ترخیص کالا را پرداخت نمایید . بعد از ترخیص ، کالا به انبار حمل میشود و تعهدات ارزی و یا تعهدات مالیاتی را نیز باید پرداخت نمایید .

3 comment(s) need to be approved.
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --