شرکت های ترخیص کالا

ترخیص کالا اصطلاحی است که جهت اظهار کالا به گمرک و آزادسازی آن برای وارد کننده یا صادر کننده کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

فعالیت ترخیص کالا می تواند شامل محاسبه مالیات ، ماخذ تعرفه گمرکی ، سود بازرگانی ، حقوق گمرکی و تسهیلات ارائه شده توسط دولت به واردکنندگان و صادر کنندگان کالا می باشد.

پس از رسیدن محمولات توسط حمل کننده کالا به گمرک ، کالا در انبار قرار می گیرد. با ارسال اسناد توسط فروشنده و دریافت اسناد توسط خریدار امکان دریافت قبض انبار و ترخیصیه کالا از شرکت حمل کننده توسط ترخیص کار به عنوان نماینده صاحب کالا ایجاد می شود. قبل از حضور در گمرک باید تشریفات قبل از اظهار صورت بگیرد و پس از ورود اطلاعات به سامانه گمرک از طریق درگاه اینترنتی ترخیص کار به همراه اسناد کامل و وکالت نامه قانونی در گمرک حاضر می شود و از این پس تشریفات گمرکی شکل می گیرد. نوع تشریفات گمرکی با توجه به اهداف واردات کالا و صادرات کالا و نوع رویه گمرکی متفاوت است.

ترخیص کالا به معنای اظهار کالا به گمرک  و آغاز عملیاتی جهت آزاد سازی آن می باشد.

فعالیت ترخیص کالا می تواند شامل فعالیت های زیر باشد که موارد زیر نمونه هایی از آن ها هستند:

آماده سازی و ثبت اسناد به صورت فیزیکی

محاسبه پرداختی ها به گمرک

ارسال اسناد به گمرک

دریافت قبض انبار

حمل کالا

و…

تا به امروز ما مقالات بسیاری را در رابطه با ترخیص کالا در اختیار شما قرار داده ایم. حال در این مقاله قصد داریم در رابطه با برخی فعالیت های مرسوم پس از ترخیص کالا، با شما صحبت کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا از این فعالیت ها بیش تر بدانیم.

شرکت بازرگانی ترخیص کالا-ترخیص کالا از گمرک بوشهر

شرکت ترخیص کالا

حسابرسی پس از ترخیص کالا

در بحث نوین سازی گمرک تا به امروز فعالیت های بسیاری انجام شده است. ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با حسابرسی پس از ترخیص کالا (PCA) با شما صحبت کنیم.

حسابرسی پس از ترخیص کالا به معنای انجام کنترل های گمرکی از دفتر بازرگانان می باشد. با این کار زمان، هزینه و فرایند ترخیص کالا به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

در کشورهای در حال توسعه با اعمال این کنترل ها می توان تغییرات مثبتی را در شاخص های تجاری به وجود آورد.

در این مقاله حسابرسی پس از ترخیص کالا با 5 عامل ﻗﻮاﻧﻴﻦ و ﻣﻘﺮراتﮔﻤﺮک، زﻳﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎیﮔﻤﺮک، تکنیک های مدیریت ریسک، منابع انسانی گمرک و بازرگانان، بررسی خواهد شد.

لزوم وجود قوانین  و حسابرسی پس از ترخیص کالا

امروزه به دلیل افزایش تجارت جهانی دیگر قوانین سنتی کارساز نخواهد بود. به همین دلیل همه کشورها، به دنبال قوانین نو تازه ای هستند که با عنوان« نوین سازی گمرک» خوانده می شود.

یکی از اقداماتی که برای نوین سازی گمرک انجام می شود،  حسابرسی پس از ترخیص کالا و مدیریت ریسک می باشد.

حسابرسی پس از ترخیص کالا چیست؟

در این نوع حسابرسی تلاش همه مسئولان بر این است که صحت اظهارنامه ها وداده های تجاری را تایید کنند.

تاثیرات حسابرسی پس از ترخیص کالا

کوتاه کردن زمین ترخیص کالا، یکی از تاثیرات حسابرسی پس از ترخیص کالا می باشد. در واقع با روش های سنتی کالاها مدت زمان بسیاری را در گمرک می ماندند که باعث افزایش یافتن هزینه ها می شد؛ اما با استفاده از روش های حسابرسی پس از ترخیص کالا، نیازی به بررسی های سنگین و تخصصی نیست و کالا سریعا ترخیص خواهد شد.

صرفه جویی در هزینه های انبار داری هم یکی از این تاثیرات مستقیم استفاده از حسابرسی پس از ترخیص کالا، می باشد.

برخلاف تصور بسیاری از افراد با استفاده از فعالیت های حسابرسی پس از ترخیص کالا، می تواند کنترل کارآمدتری روی فعالیت های انجام شده در گمرک انجام داد.

کاهش هزینه ها هم یکی از تاثیرات مستقیم و ملموس حاصل از این فعالیت می باشد.

The last comment and 1 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --