شرکت های صادراتی

ما در این مطلب در رابطه با شرکت های مدیریت صادرات با شما صحبت خواهیم کرد.
درادامه همراه ما باشید تا از شرکت های صادراتی ایران بدانیم.
تعریف شرکت مدیریت صادرات است که برای کمک به بنگاه های اقتصادی در 1 شرکت مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه های صادراتی جهت ورود به بازارهای جهانی و افزایش صادرات کالا یا خدمات بنگاهها ایفای نقش می کند. این شرکتها بسته به شرایط و نیاز می توانند مدیریت تمام و یا بخشی از فعالیتهای صادراتی بنگاههای اقتصادی، مخصوصا بنگاه های کوچک و متوسط ر ابر عهده بگیرند.
این شرکتها معمولاً با نام شرکت مدیریت صادرات یک شرکت خصوصی کاملا مستقل می باشد که مانند یک دپارتمان فروش صادراتی برای بنگاهها عمل می کند. شرکت مدیریت صادرات بر اساس یک قرارداد رسمی که جهت مدیریت امر صادرات شرکتها با آنها منعقد می کند، می تواند نمایندگی انحصاری یا غیر انحصاری تمام یا بخشی از محصولات تولیدی و یا خدمات آنها را در بازارهای خارجی داشته باشد.

شرکتهای مدیریت صادرات نباید با شرکتهای بازرگانی که معمولا به دنبال پیدا کردن مشتری خارجی هستند و هیچ تعهدی به تولیدکننده ندارند اشتباه شوند. تعهد در قبال حفظ رابطه بلند مدت با تولید کنندگان و مصرف کنندگان ماهیت شرکت مدیریت صادرات را از سایر واحد های تجاری متمایز می نماید.به عنوان بخشی از این تعهد شرکتهای مدیریت صادرات در زمینه ارتقاء ارزش افزوده می کوشند که زمینه هایی غیر از بازاریابی بین المللی را پوشش می دهند.

انواع شرکت های مدیریت صادرات

برخی از شرکت های صادراتی مانند نمایندگی ها عمل می کنند و در بازار به دنبال جذب مشتری های خارجی می باشند. در مواردی که بنگاههای طرف قرارداد شرکت مدیریت صادرات شرکتهای خدماتی هستند بر اساس توافق فی مابین، پروژه می تواند با نام شرکت مدیریت صادرات اخذ و توسط شرکت خدماتی اجرا گردد.نوع دیگر شرکتهای مدیریت صادرات همانند یک توزیع کننده انحصاری و یا غیر انحصاری عمل می کند و به دلیل اینکه تسلط کافی بر کانالهای توزیع دارد برای محصولات صادراتی قیمت رقابتی تعیین کرده و شرکتهای تولید کننده از آن تبعیت می کنند، در این حالت نیز تولید کننده خود ریسک عدم پرداخت پول را می پذیرد.

یک نوع از شرکتهای مدیریت صادرات شبیه یک نمایندگی کرده و به دنبال جذب مشتریان خارجی است ولی با نام خود تولید کننده اصلی فعالیت می نماید به طوری که، فاکتورها به نام تولید کننده صادر می شود و به آن در تمامی مراحل و جزئیات انجام صادرات کمک می کند در این حالت تولید کننده خود ریسک عدم پرداخت پول را می پذیرد و ممکن است شرکت مدیریت صادرات قیمت را به تولید کننده پیشنهاد دهد ولی در این حالت تصمیم در خصوص قیمت نهایی توسط تولید کننده گرفته می شود. در مواردی که بنگاههای طرف قرارداد شرکت مدیریت صادرات شرکتهای خدماتی هستند بر اساس توافق فی مابین، پروژه می تواند با نام شرکت مدیریت صادرات اخذ و توسط شرکت خدماتی اجرا گردد. نوع دیگر شرکتهای مدیریت صادرات همانند یک توزیع کننده انحصاری و یا غیر انحصاری عمل می کند و به دلیل اینکه تسلط کافی بر کانالهای توزیع دارد برای محصولات صادراتی قیمت رقابتی تعیین کرده و شرکتهای تولید کننده از آن تبعیت می کنند، در این حالت نیز تولید کننده خود ریسک عدم پرداخت پول را می پذیرد. تفاوت این شرکتها با شرکتهای بازرگانی در همین نکته است که در شرکتهای بازرگانی تولید کننده هیچ کنترلی بر قیمت صادراتی ندارد و شرکت بازرگانی محصول را مستقیماً از تولید کننده با یک قیمت توافقی خریداری کرده و به مشتری خارجی با قیمت مورد نظر خود می فروشد. در این حالت شرکتهای بازرگانی خود مسئول صدور فاکتور و پذیرش ریسک عدم پرداخت می باشد و تولید کننده هیچ کنترلی بر قیمت صادرات ندارد و حتی ممکن است مشتری خارجی را نیز نشناسد.
تفاوت این شرکتها با شرکتهای بازرگانی در همین نکته است که در شرکتهای بازرگانی تولید کننده هیچ کنترلی بر قیمت صادراتی ندارد و شرکت بازرگانی محصول را مستقیماً از تولید کننده با یک قیمت توافقی خریداری کرده و به مشتری خارجی با قیمت مورد نظر خود می فروشد. در این حالت شرکتهای بازرگانی خود مسئول صدور فاکتور و پذیرش ریسک عدم پرداخت می باشد و تولید کننده هیچ کنترلی بر قیمت صادرات ندارد و حتی ممکن است مشتری خارجی را نیز نشناسد

The last comment and 1 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --