فروش کارت بازرگانی

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با استفاده از کارت بازرگانی دیگران با شما گفت و گو نماییم. همه ما می دانیم این روزها به دلایل بسیاری، صادرکنندگان و وارد کنندگان تمایلی به استفاده از کارت های بازرگانی خود را ندارند و ترجیح می دهند همیشه گم نام بمانند. در این میان برخی شرکت های سود جو نیز، از این وضعیت سوء  استفاده می کنند که از نحوه کار آن ها نیز، مطالبی بیش تر را می خوانیم.

اجاره کارت بازرگانی-اخذ کارت بازرگانی

فروش کارت بازرگانی

شرکت های سود جو

اگرچه امروزه با صرف زمان و فعالیت نه چندان سنگینی، می توانیم کارت بازرگانی دریافت کنیم؛ اما شرکت های بسیاری هستند که با انجام مراحل اداری این کار، از دیگران پول می گیرند. در واقع این شرکت ها برای هر کارت بازرگانی مبلغی متغیر ما بین 500 تا 2 میلیون تومان گرفته و خدمات مربوط به کارت بازرگانی را انجام می دهند.

برخی از خدمات متفرقه این شرکت ها مربوط به ارائه مالکیت و یا مستاجر بودن در یک واحد اداری است. این شرکت ها می توانند، با ارائه همان سند مسکونی و تنها با قید عبارت مجاز به انجام فعالیت های تجاری، این مشکل را حل نمود.

کدام روش بهتر است؟

به صورت کلی بهتر است شرکت ها خودشان برای اخذ  کارت بازرگانی اقدام نمایند. اگر خودمان برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنیم، به صورت کلی بین 450 تا 750 هزار تومان لازم است هزینه کنیم. مبلغ اصلی حق عضویت در اتاق بازرگانی 504‌ هزارتومان است.

تماسی تلفنی با یکی از مسئولان این شرکت ها

در تماس تلفنی با یکی از این تبلیغات شخص پاسخگو قیمت‌هایی حدود 25 تا 30‌ میلیون‌تومان برای کارت بازرگانی شخصی و 35 تا 50‌میلیون برای کارت بازرگانی شرکتی را اعلام می‌کند.  فرد مذکور دلیل تفاوت 10 و 15‌میلیونی قیمت کارت‌بازرگانی شخصی و شرکتی را در مزیت‌های کارت بازرگانی شرکتی می‌داند و می‌گوید: کارت بازرگانی شرکتی مزیت‌هایی دارد که کارت‌های شخصی ندارند؛ برای نمونه برخی از کالاها را تنها با کارت بازرگانی شرکتی می‌توان وارد کرد مانند گندم یا برخی از غلات. همچنین کارت بازرگانی شرکتی در دریافت ارز از دولت دست‌وبال بازتری در قیاس با کارت‌های بازرگانی شخصی دارد و بخشی از این تفاوت قیمت به این دلایل است.

حتی دیده شده که برخی از شرکت ها ابتدا مبلغی را به عنوان بیعانه گرفته و مابقی آن را به صورت یک جا دریافت می کنند .

دلایل استفاده از کارت بازرگانی دیگران
  • عدم شفافیت حساب های مالی
  • جلوگیری از نشت اطلاعات مالی به مقام بالا
  • گریز از مسئولیت
  • گریز از خسارت
  • گریز از مجازات انجام فعالیت های غیر قانونی

و…..

4 comment(s) need to be approved.
7 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --