مدیرکل سازمان بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه میزان صادرات فعلی ایران به ویتنام را حدود ۳۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر موازنه تجاری بین ایران و ویتنام یک به ۱۲ به سود ایران است، اما برنامه ما این است با توجه به واردات ۱۳۸ میلیارد دلاری از ویتنام صادرات خود را به این کشور تا ۳ سال دیگر به دو میلیارد دلار برسانیم.

سید مجتبی موسویان‌ ریزی با اشاره به اینکه ویتنام یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است، بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ یک کارگروه با وزارت کشاورزی و سازمان توسعه روستایی به‌منظور توسعه صادرات و تهاتر کالا ایجاد شد؛ چراکه با توجه به بالا بودن میزان صادرات ایران به ویتنام نسبت به واردات، موازنه تجاری به نفع ایران است و ویتنام یکی از بازارهای اصلی ایران در آسیای جنوب شرقی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه دور دوم این نشست‌ها هفته گذشته در سطح معاونان وزیران در ویتنام برگزار شد، تصریح کرد: در این نشست دومین دور کارگروه مشترک به انجام رسید که در این کارگروه سندی امضا و صورت جلسه‌ای تنظیم شد.

82744_920

موسویان‌ ریزی افزود: در این سفر هیات تجاری نیز به ویتنام اعزام شد تا واردات کالاهایی نظیر گچ، خمیر، خشکبار، پتروشیمی، مواد شیمیایی، شیلات، فرش‌ ماشینی، خرید کائوچو، مواد معدنی، غذایی و قیر مورد بررسی قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --