ترخیص کالا از گمرک جلفا

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با گمرک جلفا با شما صحبت کنیم.
در ادامه با این گمرک و مزایای آن برای ترخیص کالا بیش تر آشنا خواهیم شد.
در ادامه همراه ما باشید.

گمرک جلفا

جلفا در مرکز استان آذربایجان شرقی و در مسافت 135 کیلوکتری مرکز استان واقع شده است.

واردات و ترخیص کالا از گمرک جلفا

این گمرک قبل از تاسیس جمهوری های غیر وابسته در جلفا قرار گرفته بود وحجم عظیمی از کالاهای ورودی به کشور از طریق سامانه ریلی از این مسیر وارد کشور می گردید, بعداز تشکیل جمهوری های غیروابسته این گمرک با جمهوری خویش مختار نخجوان نیز مرز گردیده است .
گمرک جلفا 500 هکتار مساحت دارد و یکی از بزرگ ترین گمرک های کشور ما است و روزانه حجم بسیار زیادی از کالا از طریق این گمرک وارد کشور ما می شود. علاوه بر وارد شدن محصولات، حجم بسیاری از کالاها از این مرز، صادر نیز می شود.
گمرک حوزه ارس هم زیر نظر گمرک جلفا می باشد و کارمندان گمرک جلفا در این حوزه قرار دارند.

ترخیص کالا-گمرک جلفا

ترخیص کالا گمرک جلفا

مزایای ترخیص کالا از گمرک جلفا

کالاهایی که از این گمرک ترخیص می شوند،‌ شامل معافیت مالیاتی می شوند. این معافیت مالیاتی از زمان بهره برداری ایجاد شده است.
اگر مواد اولیه و ماشین آلات وارد شوند، از عوارض گمرکی و سود بازرگانی معاف خواهند بود.
امکان صدور کالای تولیدشده با رعایت قوانین ارزش افزوده به داخل کشور، از طریق این گمرک وجود خواهد داشت.
از این گمرک می توان کالای تولید شده را با کم ترین تشریفات به خارج از کشور صادر نمود.
از این گمرک همه کالا را می توان وارد کرد( به جز کالاهایی که با شرع اسلام در تضاد هستند)
عدم نیاز به روادید برای ورود و خروج اتباع خارج، از این گمرک وجود دارد.
منطقه این گمرک دارای شرایط مناسبی برای کاشت و زرع گیاهان و محصولات کشاورزی می باشد،‌ به همین دلیل فرصت خوبی برای سرمایه گذاران در این زمینه فراهم کرده است.
بزرگ ‌ترین شهرک گلخانه‌ای ایران با مساحت ۱۴۰ هکتار در ارس در حال ساخت بوده که ۵۲ هکتار از این مجتمع گلخانه‌ای به فارغ‌التحصیلان و سرمایه‌گذاران ایرانی، هلندی وترکیه‌ای واگذار شده است.
در این گمرک یک مجتمع پالایش گاهی با ظرفیت تولید سالانه ۱۸۴ هزار تن بنزین و محصولات پالایشگاهی راه اندازی شده است. شرکت های خارجی بسیاری در این منطقه در حال فعالیت بوده و اتباع خارجی بسیاری از کشورها مختلف در این منطقه وجود دارد.

مزایای رقابتی سرمایه گذاری در جلفا

در این منطقه نیروی متخصص، انرژی و هزینه های انبار داری ارزان است. از لحاظ امنیت در سرمایه گذاری در رتبه خوبی قرار دارد و به همین دلیل امروزه شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در این مطنطقه فعالیت می کنند.

موقعیت جلفا از نظر ارتباط بین المللی

به صورت کلی استان آذربایجالن شرقی مرز ۲۳۵ کیلومتری با کشورهای حوزه شمالی دارد و به همین دلیل یکی از بهترین موقعیت ها برای ارتباطات بین المللی را دارا می باشد. به صورت کلی می توان گفت از طریق استان آذربایجان شرقی می توانیم با ۴ کشور، ارمنستان، ترکیه، نخجوان و آذربایجان ارتباط داشته باشیم. علاوه بر این محور ریلی جلفا از طریق نخجوان، ایروان– تفلیس، ارتباط با جمهوری گرجستان، اکراین و بنادر دریای سیاه را که در ارتباطات بین المللی بسیار مهم هستند، فراهم می سازد.

موقعیت جلفا از نظر ارتباطات داخلی

از جلفا می توانیم با بخش های مرکزی و شمالی کشورمان به خوبی در ارتباط باشیم. محور جلفا-مرند یکی از محورهای مهم در ارتباط داخلی جلفا می باشد. علاوه بر این جلفا با دیگر قطب های داخلی کشور مانند تهران، اردبیل،‌قزوین و ارومیه فاصله کمی دارد و به همین دلیل این موضوع هم می تواند امتیازی مثبت برای جلفا باشد.

قوانین ترخیص کالا

The last comment needs to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --