تعرفه واردات شکر

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با واردت شکر و تعرفه واردات شکر با شما صحبت نماییم.

طبق گزارشات به دست آمده برای کنترل قیمت شکر، تعرفه آن کاهش یافته است که در ادامه با جزییات این کاهش بیش تر آشنا خواهیم شد.

کاهش تعرفه واردات شکر

در ماه های اخیر تعرفه واردات شکر کاهش قابل توجهی داشته است،

تعرفه واردات شکر را از 26 درصد به 20 درصد تقلیل داده است که تقریبا افزایش قیمت جهانی جبران خواهد شد.

سال گذشته میزان واردات شکر 651 هزار تن بوده است.

در حالی که در دوسال گذشته تعرفه واردات شکر سفید 55 درصد باقی مانده است، تعرفه شکر خام از 40 به 26 کاهش یافته بود. در جدول زیر تعرفه واردات شکر سفید و شکر خام  از سال 80 قابل مشاهده است.

تعرفه واردات شکر – آمار واردات شکر

واردات شکر – آمار واردات شکر

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران با بیان اینکه دولت تعرفه واردات شکر را از 26درصد به 20 درصد تقلیل داده است، گفت: نزدیک یک‌ماه است که 320 هزار تن شکر از کشتی‌ها در بنادر ایران تخلیه شده و منتظر اعلام تعرفه جدید است.

واردت شکر در سال 96

معروفان معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران‌چند روزپیش به خبرنگار فارس گفته بود:« دولت مجوز واردات 550 هزار تن شکر را برای سال 96 صادر کرده است.»

این در حالی است که دانایی این رقم را 700 هزار تن عنوان کرده و گفت: حدود یک ماه است که 320 هزار تن شکر از کشتی‌ها در بنادر ایران تخلیه شده و منتظر اعلام تعرفه جدید بود که بزودی وارد بازار می‌شود و هیات دولت باید یک ماه پیش این تعرفه را اعلام می‌کرد.

البته به گفته انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر، واردات 300 هزار تن شکر دیگر هم در راه است.

قیمت شکر در سال 96

15 فروردین موجودی انبارهای شکر 750 هزار تن بوده و تا پایان خرداد ماه نیز با احتساب شکرهای وارداتی یک میلیون و 650 هزار تن موجودی شکر کشور خواهد بود و تنش قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، سال گذشته در خرداد ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان به دلیل تاخیر دولت در صدور مجوز واردات شکر یک خلاء یک ماهه در موجودی شکر ایجاد شد و همین امر سبب شد تا قیمت شکر به مرز 4 هزار تومان در هر کیلو برسد.