تعرفه واردات پارچه

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با تعرفه واردت پارچه با شما گفت و گو نماییم.

تعرفه واردت پارچه از سال های گذشته تا به امروز، تغییرات بسیاری را داشته است. به طور مثال در سال 88 تعرفه واردات پارچه 2200 تومان بود که در سال 89 به 3700 تومان رسید.

تغییرات تعرفه پوشاک از سال 93 تا 95

تعرفه واردات پوشاک در اسفندماه سال ۱۳۹۳، ۲۰۰ درصد بود که پس از آن به ترتیب در فروردین‌ماه ۱۳۹۴ به ۱۵۰ درصد، شهریورماه ۱۳۹۵ به ۷۵ درصد و در مرحله‌ آخر که اخیرا در ارتباط با آن تصمیم‌گیری شده به ۵۵ درصد کاهش یافته است

تغییرات تعرفه واردات پارچه در سال 95

در سال 95 برای جلوگیری از قاچاق تعرفه واردات پارچه از 40 به 32 درصد و هم چنین تعرفه واردت پوشاک از 75 درصد به 55 درصد کاهش پیدا کرد.

تاثیرات کاهش تعرفه ها

پارچه یکی از مواد اولیه مورد نیاز در تمام تولیدی ها است.

با کاهش تعرفه پارچه در تولیدی ها می توان پوشاک را با نرخ ارزان تری تولید کرد و در نتیجه بازار پوشاک رقابتی تر خواهد شد. با این وضعیت فضای واردات هم رسمی تر شده و قاچاق به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

از آن جایی که قیمت پوشاک در ایران بالا است، با کاهش تعرفه ها می توان قیمت پوشاک را هم به میزان قابل توجهی کاهش داد و هم چنین به بازارهای رقابت جهانی هم وارد شد.

از کدام کشورها پارچه وارد می شود؟

پارچه ها عمدتا از کشورهای چین، تایلند، پاکستان، هند و ترکیه وارد می شوند.

مقایسه وضعیت واردات پارچه و پوشاک از سال های گذشته تا به امروز

در سال های گذشته تنها برندهای مشهور به صورت رسمی وارد کشور می شوند و برندهای ضعیف تر اغلب به صورت قاچاق در بازار دیده می شد؛ اما امروز با کم تر شدن تعرفه های گمرکی قاچاق کم تر شده و بیش تر برندها به صورت رسمی وارد کشور می شود. البته قاچاق موضوعی انکار ناپذیر است؛ زیرا همیشه عده ای سود جو با وارد کردن اجناس بی کیفیت و ارزان خود به صورت قاچاق بازار را خراب می کنند.

برچسب های مرتبط

واردات پارچه از ترکیه ،