خرید از سایت های خارجی

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با خرید از سایت های خارجی، مواردی که برای خرید از سایت های خارجی نیاز دارید، شباهت ها و تفاوت ها با شما صحبت کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا از این موضوع بیش تر بدانیم.

مراحل خرید

مراحل خرید از سایت های خارجی تفاوتی با خرید از سایت های داخلی ندارد و مانند سایت های داخلی شما کالای خود را انتخاب کرده، آن را به سبد کالا منتقل می کنید و در نهایت نیز به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد.

موارد مورد نیاز برای خرید از سایت های خارجی

برای خرید از سایت های خارجی شما نیاز به کارت اعتباری بین المللی (ویزا کارت ، مستر کارت و ..) خواهید داشت. همان طور که می دانید ایران جزو 5 کشوری است که شبکه بانکیشان به شبکه بانکی و پولی جهانی متصل نیست و شرکت هایی نظیر ویزاکارت و مسترکارت هیچ خدماتی را در آنها ارائه نمی کنند. برای حل این مشکل چند راهکار برای کاربران ایرانی وجود دارد.

خرید از آمازون در ایران

روش خرید از سایت های خارجی

ارتباط با دوستان

اگر دوستی در خارج از کشور دارید، می توانید به راحتی با اطلاعات کارت وی، عملیات خرید خود را انجام دهید. تنها کافی است شماره کارت، کد سه رقمی و تاریخ انقضاء کارت او را داشته باشید.

استفاده از کارت های اعتباری داخل کشوری

در چند سال اخیر شرکت هایی خارجی کارت هایی بین المللی به کاربران ایرانی ارائه کرده اند، که شما نیز می توانید از آن ها  استفاده نمایید. البته استفاده از این کارت ها می تواند ریسک بالایی داشته باشد؛  زیرا ما شاهد بلاک شدن پول های هم وطنان بسیاری بوده ایم که به دلیل ورشکستگی این بانک های بین المللی رخ داده است.

استفاده از صرافی ها برای انجام حواله ارزی

راه دیگر از روش های پرداخت ارز در سایت های خارجی کمک گرفتن از صرافی هاست که البته گرانتر و غیرمتداول تر است. با افزایش ابزارهای پرداخت در سایت های خارجی به صورت آنلاین، پرداخت از نوع واریز به حساب بانکی امروزه چندان مورد استفاده فروشگاههای بین المللی نیست. در این روش برای پرداخت، صرافی مبلغ مورد نظر را مستقیماً به حساب بانکی فروشگاه مورد نظر واریز می کند که معمولاً همراه با کارمزد بالایی است. لذا این نوع پرداخت کمتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد، اما در مواردی که فروشنده یا وب سایت تنها از این روش استفاده می کند اجتناب ناپذیر است.

نحوه ارسال کالا به ایران

ایران در این مورد نیز تحریم می باشد و احتمال فرستاده نشدن بسیاری از کالا ها به ایران زیاد است. پس قبل از خرید هر کالایی ابتدا از قوانین و شرایط ارسال اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

توجه داشته باشید که در حال حاضر شرکت بین المللی فدکس به ایران هیچ خدمتی را ارائه نمی کند.

معرفی چند وبسایت خارجی مورد اعتماد برای خرید

آمازون

علی بابا

جوی بای

ایسوس

والمارت

ای بی