شرایط صادرات میوه

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با شرایط صادرات میوه ها با شما گفت و گو نماییم.

به صورت کلی لازم است بدانید صادارت اقلام خوراکی اگرچه آسان تر از سایر اقلام به نظر می رسد؛ اما در واقع نیاز به رعایت استاندارد ها و شرایط و ضوابط بسیاری دارد.

در ادامه همراه ما باشید تا از این شرایط بیش تر بدانیم.

استانداردهای بسته بندی صادراتی

به تازگی و پس از موافقت تمامی صادر کننده ها، شرایط و استانداردهای خاصی برای بسته بندی میوه های صادراتی در نظر گرفته شده که همگی افراد ملزم به رعایت کردن آن ها هستند. طبق این استانداردها همه افراد موظف هستند که کالاهای خود را در یک شکل ، آماده و بسته بندی نمایند.

دغدغه اصلی مسئولان از وضع کردن این استانداردها، از میان برداشتن موانع صادراتی است.

صادرات میوه به عراق-صادرات میوه به ترکیه

صادرات میوه -آمار صادرات میوه

دیگر استانداردهای صادارتی

بسته بندی تنها یکی از مشکلات این حوزه می باشد و برای گرفتن نتایج بهتر در حوزه صادرات لازم است تا تمامی نکات صادراتی رعایت گردد. برخی از این نکات شامل، سیاست های حمل و نقل، کنترل های بهداشتی، موانع مالیاتی، سود بانکی و…. می باشد.

آمار صادرات در سال 95

در سال 95 میوه های ایرانی با  ارزش 942 میلیون دلار و به وزن 3.6 هزار تن به کشورهای  روسیه، قطر، پاکستان، امارات، عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان صادر شده است.

وضعیت صادرات میوه در ایران

با این که سالیانه چندین تن میوه مرغوب در کشورمان ایران تولید می شود و هم چنین ایران در تولید 22 قلم از محصولات کشاورزی در رتبه 2 تا 7 جهان قرار دارد؛ اما متاسفانه کشورمان ایران از نظر صادرات این محصولات وضعیت قابل قبولی ندارد. برای این موضوع می توان دلایل بی شماری را بیان کرد. به طور مثال حجم بسیاری از تولیدات میوه در شهرستان ها است ولی از آن جایی که آن ها به شهرها مهاجرت می کنند، ممکن است تولید رونق آن چنانی نداشته باشد.

علاوه بر این، سیستم تولید محصولات کشاورزی حالتی سنتی دارد که می تواند مشکلات  بسیاری را به وجود بیاورد.  به طور مثال می توان تلاش های بسیاری را برای به روز کردن باغ ها انجام داد که تا به امروز به حال خود واگذار شده اند و تعداد بسیاری کمی از آن ها از روش های روز برای تولید محصولات استفاده می کنند. برای رسیدن به این هدف می توان از دانش جویان کشاورزی شروع کرد و دانش روز کشاورزی را به آن ها منتقل نمود و در مرحله بعد آن ها را برای آموزش به روستاها فرستاد.

در صورتی که قصد ورود به بازار صادرات میوه را دارید پیشنهاد میکنیم پکیج صفر تا صد صادرات میوه و سبزیجات را تهیه نمایید.