شرایط واردات خودرو

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با شرایط واردات خودرو با شما گفت و گو کنیم در ادامه همراه ما باشید تا از این موضوع و هم چنین تاثیر واردات خودرو بر بهره وری نیروهای کار در ایران خودرو بیش تر بدانیم.

خودرو سازی

صنعت خودرو سازی صنعتی مهم و تاثیر گذار بر دیگر صنایع دارد و از قدمتی حدودا 100 ساله برخوردار است.

این صنعت در جهان حرف اول را می زند و حدودا در هر سال در کل جهان 50 میلیون خودرو تولید می شود که مبلف قابل توجهی می باشد. پیتر دراکز نیز حدودا 40 سال پیش لقب صنعت صنعت ها را به این حوزه داده و بر اهمیت و تاثیر آن بر دیگر بخش های صنعتی اشاره کرده است.

این صنعت به قدری مهم است که می توانیم با استفاده از آن دیگر صنایع را بسنجیم. یعنی اگر می خواهید صنایع مختلف و پیشرفت آن ها را در کشورهای مختلف بسنجید، به شما پیشنهاد می کنیم صنعت خودرو سازی را در آن کشور بررسی کنید. قوی بودن صنعت خودرو سازی در هر کشوری میتواند دیگر صنایع را نیز متاثر نماید.

در واقع اگر بخواهیم اهمیت صنعت خودرو سازی را به صورت موشکافانه بررسی نماییم، می توانیم بگوییم نوعی ارتباط پیشین و پسین بین این صنعت و صنایع دیگر وجود دارد. ارتباط پیشین یعنی برای تولید هر خودرویی باید مواد اولیه لازم فراهم شود و سپس بعد از تولید خودرو باید خدمات پس از فروش و بسیاری از موارد دیگر فراهم باشد، تا این صنعت را موفق بنامیم.

واردات خودرو

شرایط واردات خودرو

خودرو سازی در ایران

شروع فعالیت و توسعه این صعنت در ایران به سال 1340 بازمی گردد. از آن سال سختی های بسیاری را تحمل کردیم تا این که در سال 1370 تمرکز بر صنعت خودرو سازی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت. امروزه سنجش میزان موفقیت این صنعت در رابطه با استانداردهای جهانی کاری بسیار مشکل می باشد؛ اما با استفاده از اندازه گیری میزان رشد بهره‌وری و کارآیی می توانیم آن را اندازه گیری نماییم.

تاثیر واردات خودرو بر بهره وری

طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده، واردات خودرو تاثیر منفی بر روی بهره وری کارکنان در ایران خودرو می گذارد.

شرایط واردات خودرو

برای واردات خودرو از هر کشوری بهتر است ابتدا در نمایشگاه های آن کشور شرکت کرده و خودروهایی که قصد واردن کردن آن ها را دارید، از نزدیک ملاحظه کنید. پس از مشاده و انتخاب خودروی وارداتی خود، باید پول را به آن کشور حمل کنید. برای حمل پول لازم است در هر کشوری بهترین روش حمل پول را بدانید. به طور مثال اگر قصد واردات خودرو از دبی و یا امارات را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم از طریق صرافی ها پول را منتقل کرده، به ریال پرداخت و به درهم دریافت نمایید؛ زیرا تبدیل آن به دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

مراحل وارد شدن خودرو به کشور و ترخیص آن از گمرک نیز نیاز به دانش در این زمینه دارد که به شما توصیه می کنیم در این خصوص با شرکت های بازرگانی و یا ترخیص کاران معتبر مشورت نمایید یا از پکیج صفر تا صد واردات خودرو استفاده نمایید

The last comment and 1 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --