رئیس مرکز ملی فرش ایران با تشریح آخرین وضعیت صادرات فرش دستباف کشور گفت: علیرغم همه ممنوعیت‌ها، فرش ایرانی سد بازارهای آمریکا را شکست. حمید کارگر گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۵ صادرات فرش دستباف ایران که حاصل دسترنج بافندگان توانمند ایرانی است، توانسته رشد ۴۰ درصدی را تجربه کند. بر این اساس، در سه ماهه ابتدایی امسال بیش از ۲ هزار تن فرش دستباف به ارزش بیش از ۶۶ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

carpetour95042804

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: میزان صادرات فرش دستباف ایرانی به بازارهای جهانی، به لحاظ وزنی ۱۲۰ درصد رشد و به لحاظ ارزشی ۳۹.۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است که امیدواریم این میزان در ماههای پیش رو بیشتر شود.

وی اظهار داشت: صادرات فرش دستباف در سه ماهه ابتدایی سال گذشته حدود ۹۰۰ تن به ارزش ۴۷ میلیون دلار بوده است که امیدواریم بتوان حاصل دسترنج بافندگان ایرانی را به عنوان سفیر فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای دیگر صادر کنیم.

82162928-70890014

کارگر از شکستن سد بازارهای آمریکایی در مقابل فرش دستباف ایران خبرداد و خاطرنشان کرد: مهمترین عامل فزاینده صادرات فرش ایرانی را می توان رفع تحریم از فرش ایرانی در شرایط پسابرجام دانست که موجب شده است پس از ۵ سال ممنوعیت، فرش دستباف ایران بار دیگر بتواند به آمریکا به عنوان بزرگترین بازار هدف راه پیدا کند.

The last comment needs to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --