رشد 61 درصدی صادرات ایران به قطر

📢📢 طی نیمه نخست سال جاری، ۱۳۹ میلیون و ۴۱۲ هزار دلار انواع کالا به قطر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۰.۶۳ درصدی داشته است.

🔰بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی شش ماه نخست سال جاری، ۷۱۸ هزار و ۳۳۳ تن کالا به ارزش ۱۳۹ میلیون و ۴۱۲ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

🔰صادرات انجام شده به قطر از لحاظ وزنی ۱.۲۷ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۶۰ درصد از کل ارزش صادرات ایران در این مدت را شامل می‌شود و از این حیث کشور قطر در میان کشورهای دریافت‌کننده کالا از ایران در رتبه ۱۹ قرار می‌گیرد.عمده اقلام صادراتی به این کشور شامل محصولات آهن، مصنوعات چوبی، سیمان سفید، سبزیجات، شیرینی، حنا، گلاب، انواع میوه، سرپوش، کف پوش، قند و شکر، قیر نفت، انواع پروفیل، حیوانات زنده می‌شود.

🔰 این در حالی است که در شش ماه نخست سال گذشته ۷۸۸ هزار و ۶۸۹ تن کالا از ایران به قطر صادر شده بود که ارزش آن ۸۶ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار بوده است.صادرات ایران به قطر در مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱.۳۵ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۴۲ درصد از کل صادرات انجام شده در مدت مذکور بود.

🔰به این ترتیب مقایسه میزان صادرات به قطر در نیمه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که صادرات به این کشور از لحاظ وزنی ۸.۹۲ درصد کاهش اما از لحاظ ارزش ۶۰.۶۳ درصد افزایش یافته است.رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر از تلاش شرکت‌های ایرانی برای افزایش سهم از بازار قطر خبر داد.

🔰به گزارش اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر، عدنان موسی‌پور گفت: شرکت‌های ایرانی در تلاش هستند تا سهم خود از بازار قطر را افزایش دهند که به همین منظور، حضور پررنگی در نمایشگاه صنعت و تولیدات قطر یافته‌اند؛ این در حالی است که با اجماع نظرات کارشناسی هیات مدیره و رایزنی با مقامات قطری، اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر به عنوان نماینده تمامی اعضای خود، در نمایشگاه مذکور که از 16 مهرماه به مدت سه روز در دوحه برگزار می‌شود، حضور یافته است.

🔰رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر افزود: نمایشگاه در سه بخش تولیدات، سرمایه گذاری و خدمات و به منظور نمایش کالاها و تولیدات در همه بخش‌های مورد اشاره برگزار شده است.وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این نمایشگاه برای دولت قطر و امکان بهره برداری شرکتهای ایرانی که متعاقبا به افزایش سهم ایران از بازار این کشور منجر خواهد شد، حضور در این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای ورود به بازار قطر است.

The last comment needs to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --