بنز و کیا در ایران خاطره شدند!

در این مطلب می خواهیم در رابطه با ممنوعیت واردات دو خودرو بنز و کیا صحبت کنیم.

کویا نمایندگی های این دو خودرو هنوز موفق به تمدید اعتبار خود برای واردات نشده اند و این موضوع باعث شده تا واردات این خودروها ممنوع گردد.

در ادامه با ما همراه باشید تا از این موضوع بیشتر بدانیم.

 

 

دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور خبر داد:

«براساس اعلام “دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور”، از آذرماه سال گذشته اعتبار شرکت واردکننده خودروهای کیا و بنز به اتمام رسیده و تا تمدیداعتبار این خودروها به ایران وارد نمی شوند.»

از آذر ماه سال گذشته، با اتمام اعتبار واردات خودروهای کیا و بنز، این خودروها وارد نخواهند شد!

از آنجایی که نمایندگی کیا و بنز هنوز موفق به تمدید اعتبار نشده اند، عملا واردات این خودروها ممنوع است.

براساس اعلام وب‌سایت “دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور”:

«از آذرماه سال گذشته اعتبار شرکت واردکننده خودروهای کیا به اتمام رسیده و عملاً از آن تاریخ در لیست جدید خودروهایی که مجوز ثبت سفارش داشتند اسم این خودرو حذف و توقف واردت آن اعمال شده است.»

در حال حاضر ۶ ماه از اتمام نمایندگی واردات این خودرو در کشور می‌گذرد اما هنوز نمایندگی موفق به تمدید اعتبار خود برای واردات خودروهای کیا نشده است.

اعتبار شرکت های وارد کننده بنز هم از 19 اردیبهشت ماه به اتمام رسیده است و تا مجوز جدیدی ثبت نشود، واردات بنز هم ممنوع خواهد بود.

براساس دستورالعمل واردات خودرو که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده، تمام واردکنندگان خودرو ملزم به دریافت مجوز نمایندگی از شرکت خودروساز خارجی صاحب برند یا نماینده رسمی و اصلی این شرکت‌ها، شده‌اند در غیر این صورت امکان واردات محصولات را نخواهند داشت.