تعداد واحدهای صادرکننده ۳۷ درصد افزایش یافت

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات غیرنفتی کشور در سال ۱۳۹۵ توسط هشت هزار واحد فعال صادراتی انجام شد که این رقم در سال گذشته (۱۳۹۶) با رشدی ۳۷ درصدی به ۱۱ هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری واردات و صادرات به نقل از ایرنا، «مجتبی خسروتاج» در سومین نشست پویش صادرات، رقم صادرات غیرنفتی را در سالهای ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۴۴ و ۴۷ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: در سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۵۵۰ صادرکننده، بیش از یک میلیون دلار صادرات داشتند که در سال ۹۶ این تعداد به ۲ هزار و ۸۰۰ صادرکننده رسید. وی ادامه داد: این روند نشان‌دهنده ورود ۲۵۰ واحد به صحنه صادرات کشور است اما در مقایسه با کشورهای توانمند صادراتی مانند آلمان که با جمعیتی مشابه ایران، حدود ۱۰۰هزار فعال صادراتی دارد، ناچیز است.

معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت تناسب ظرفیت‌سازی با تولید کالا و خدمات، گفت: رسیدن به هدف‌گذاری رشد ۲۲ درصدی صادرات در سال جاری، نیازمند افزایش ۲۰ درصدی حضور فعالان اقتصادی و بنگاه‌های صادراتی است.

خسروتاج با بیان اینکه کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) نقشی ویژه در راستای توسعه صادرات ایفا می‌کنند، گفت: ظرفیت‌سازی در بخش‌هایی چون خدمات الکترونیک و صنایع خلّاق در اولویت برنامه‌های دولت برای توسعه صادرات است. وی اظهار کرد: ظرفیت‌های ایجاد شده در برخی بخش‌ها به نتیجه رسیده است و شاهدیم که دو بخش پتروشیمی و معدن، ۲۲ میلیارد دلار از ۴۷ میلیارد دلار کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده‌اند.

The last comment needs to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --