خارج شدن پراید از خط تولید و جایگزین های جدید با کیفیت های بهتر!

چندی پیش در خبرهای روزهای گذشته از پراید شنیدیم که قرار است از رده خارج شود.

حالا خبرهایی جدید منتشر شده مبنی بر این که خودروهایی با استانداردهای جدید قرار است جایگین پراید شوند.

در ادامه همراه ما باشید تا از جزییات این خبرها بیشتر بدانیم.

بالاخره توقف تولید پراید!

پس از بلاغ استانداردهای جدید خودرو، پر تیراژ تیرین خودروی کشورمان قرار است از رده خارج شود.

مدیر عامل گروه خودرو سوزی سایپا در حالی که هیچ اشاره ای به کیفیت خودروی پراید نکرده است می گوید، پراید به دلیل قیمت کم و تقاضای زیاد قرار است از رده خارج شود!

در دامه مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا به قیمت بسیار پایین پراید اشاره می کند و این که امروز در هیچ کجای دنیا، خودرویی با این قیمت وجود ندارد.

جایگزین های پراید در راه هستند!

مهدی جمالی می گوید قرار است به جای پراید دو خودروی بسیار با کیفیت تر جایگزین گردد. البته هنوز هیچ راه اطلاعاتی در رابطه با قیمت و  نام آنها داده نشده است.

البته در این میان به استانداردهای سخت گیرانه ای اشاره شده است که اگر پراید نتواند مطابق با آنها تولید شود، قطعا از رده خارج خواهد شد.

باوجوداین،وی تأکیدکردکه به‌ روز رسانی پلت‌فرم کنونی پراید برای پاس‌کردن استانداردهای اجباری جدید خودرو صرفه اقتصادی نخواهد داشت وبا این روند تا پایان امسال خودروهای مذکور جایگزین پراید خواهد شد.

قرارداد با شرکت های خارجی

در خبرها آمده است که صنعت خودرو در راستای رقابتی شدن می باشد و قرار است که در طی این موضوع قراردادهایی هم با شرکت های خارجی منعقد گردد.

درچارچوب این قرارداد شرکت مشترک سایپا  سیتروئن تشکیل شده ومقدمات اجرای یلازمبرای آغاز همکاری وتولید محصول بابرند مشترک درحال اجراست واین محصول مشترک به‌ زودی راهی بازار می‌شود.

البته علاوه بر سیتروئن، مذاکراتی هم با شرکت کیای کره جنوبی در حال انجام شدن است.

وی افزود: درچارچوب این مذاکرات نیز داخلی‌سازی‌ محصولات این برند کره‌ای در چارچوب قرارداد مشارکت و تولیدخودرو مدنظرخواهد بود و این مشارکت می‌توانددرقالب تولید محصول مشترک باشد.