براخرمای آلوده و واردات مرموز به ایران توسط اسرائیل
البته خوشبختانه این محموله مرموز توقیف شده و از ورود آن به بازار جلوگیری به عمل آمده است؛ اما مشخص نیست روزانه چه مواد غذایی با چه ویژگی های ناشناخته ای به آب و خاک کشور ما ایران وارد می شود و به دست مردم هم می رسد!
در ادامه با ما همراه باشید تا از ماجرای واردات خرمای اسرائیلی بیشتر بدانیم.
خرمای اسرائیلی
چندی پیش در مرز باکو محموله ای از خرما کشف و در همانجا متوقف گردید.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد:گویا این محموله خرما توسط دو شرکت ایرانی وارد شده بود و بررسی های دقیق در رابطه با آن انجام شده است.
وی افزود: پس از انجام تحقیقات محرز شد که این خرماها محصول رژیم اشغالگر قدس است و مطابق با قانون منع ورود کالاهای متعلق به رژیم اشغالگر قدس، نهایتا روند رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرد و این محموله ضبط شد.
محصولات بیو تروریسم در خاک ایرانماجرای وارادات خرمای اسرائیلی به کشور این روزها خبر ساز شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه تا چندی پیش هنوز قابلیت مصرف این خرماها مشخص نبود تا این که مراجع بهداشتی این محموله را غیر قابل مصرف اعلام کردند.
از سوی دیگر اختلافی بین قضات وجود داشت که این‌ها باید طبق قوانین گمرگی اعاده شود یا ضبط گردد که نهایتا این موضوع هم در یک نشست قضایی بررسی و قضات به این نتیجه رسیدند که باید ضبط شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: دادسرا در کیفرخواست پیشنهاد داد که باید این خرماها به نفع دولت ضبط گردد که دادگاه این موضوع را با این استدلال که خرماها قابلیت مصرف و ضبط به نفع دولت را ندارند، رد کرد و پرونده دوباره به دادسرا اعاده شد.
حیدری یادآور شد: به احتمال قوی همین روزها بازپرس پرونده دستور امحای این خرماهای آلوده را صادر می‌کند و این حکم با قاطعیت اجرا خواهد شد.
وضعیت کامیون ها و رانندگان
کامیون های حمل بار هم توقیف شده بود؛ ولی پس از اظهار بی اطلاعی رانندگان ازمنع واردات محصولات رژیم صهیونیستی،کامیون‌ها رفع توقیف و دستور تحویل آن به رانندگان و مالکین صادر شد.
این مقام قضایی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با کالای قاچاق و واردات محصولات رژیم غاصب صهیونیستی، خاطرنشان کرد: دادسرا و محاکم استان آذربایجان غربی با قاطعیت و محکم بنا به فرمایشات مقم معظم رهبری با پدیده شوم قاچاق برخورد کرده و حکم مقتضی را صادر می‌کنند.

ی افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید