نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، حضور بیش از ۱۴۰ شرکت ایرانی در سومین دوره نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد را نشانه اهتمام جدی کشورمان به عراق برشمرد و در مقابل وزیر کار و امور اجتماعی و سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق تاکید کرد که تهران یکی از مهمترین طرف های اقتصادی و صنعتی عراق است. ‘محمدرضا نعمت زاده’ در مراسم ویژه گشایش رسمی سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد روز دوشنبه گفت که حضور بیش از ۱۴۰ شرکت ایرانی در این دوره از نمایشگاه حاکی از علاقه صنعت گران و بازرگانان ایرانی برای توسعه همکاری با دوستان و تجار عراقی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که برای گشایش این دوره از نمایشگاه به بغداد سفری یکروزه داشت و طی آن با وزیران صنایع و معادن، و تجارت عراق دیدار کرده است، گفت که گسترش هرچه بیشتر مناسبات سبب نزدیک تر شدن دو ملت به همدیگر می شود. ‘محمد شیاع السودانی’ سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق نیز در این مراسم تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین طرف های اقتصادی و صنعتی و تجاری عراق است که بغداد اهتمام جدی به گسترش روابط با آن می دهد. السودانی با ابراز خرسندی از برگزاری مستمر نمایشگاه های اختصاصی ایران در طی سه سال اخیر گفت که برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در این روز، نشانه اعتماد دو طرف به همکاری در بخش های مختلف است. مدیر کل نمایشگاه های عراق نیز در این مراسم گفت که حضور بیش از ۱۴۰ شرکت ایرانی در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار مترمربع نشانه جدیت دو کشور در گسترش مناسبات بین آنها دارد.

‘هاشم محمد’ یادآور شد که برپایی این گونه نمایشگاه ها می تواند یکی از بهترین راهکارها برای اطلاع از توانمندی های دیگر کشورها و گسترش مناسبات و فعال کردن بخش خصوصی در عراق باشد.  دو وزیر صنایع و معادن ایران و عراق بطور رسمی افتتاح سومین دوره نمایشگاه اختصاصی ایران در عراق را اعلام کردند. این نمایشگاه از روز یکشنبه آغاز به کار کرده و برای ۴ روز ادامه خواهد یافت.