افزایش ۸۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رشد ۸۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر شهید رجایی در سه ماه اول امسال خبر داد. ابراهیم ایدنی روز سه شنبه در نشست تشریح عملکرد بندر شهید رجایی در مدت مذکور اظهار داشت : در این مدت هشت میلیون و ۶۹۶ هزار تن کالای غیرنفتی از این بندر صادر شد.

وی ادامه داد : در این مدت ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۴۵۰ تن کالای غیرنفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که کاهش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد ۶۲ درصدی صادرات مواد نفتی از بندر شهید رجایی در بهار امسال ، گفت : در مدت مذکور ۲ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۰ تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

به گفته ایدنی، در مدت یاد شده، یک میلیون و ۳۳هزار و ۲۸۸ تن مواد نفتی از طریق این بندر به داخل کشور وارد و ۴۱ هزار و ۶۴۱ تن از این گونه کالاها نیز ترانزیت شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور طی سه ماه نخست سال جاری را یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۲۲ تن اعلام کرد و افزود: در این بخش، رشد هفت درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.  ایدنی خاطرنشان کرد : در همین مدت ۴۸۳ هزار و ۵۹۶ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

bandar-rajaee_331083

وی تصریح کرد : در مدت یاد شده، در مجموع ۱۹میلیون و ۹۱۶ هزار و ۱۳۶ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که افزایش ۳۴ درصدی طی این مدت به ثبت رسید.

بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.  بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است