اجاره کارت بازرگانی

ما قصد داریم در این مطلب در رابطه با اجاره کارت بازرگانی با شما صحبت کنیم.
اجاره کارت بازرگانی موضوعی است که این روزها بسیار مورد بحث قرار می گیرد که در ادامه دلیل رواج یافتن آن و مشکلاتی که به وجود خواهد آمد،‌بررسی می کنیم.
اجاره کارت بازرگانی
امروز خبرهای بسیاری در رابطه با اجاره کارت های بازرگانی و واردات غیر قانونی می شویم.
افراد سود جو با استفاده از مبالغ جزیی کارت های بازرگانی افراد ضعیف از نظر مالی را اجاره کرده و با استفاده از کارت های آنها به واردات میلیاردی اقلام لوکس و… می پردازند.
این افراد با هدف دور زدن مالیات های دولتی اقدام به این کار می کنند.
از آنجایی که هر گونه مسئولیت واردات با صاحب کارت است، فرد صاحب کارت بازرگانی دچار زیان های بسیار شده وممکن است با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

اجاره کارت بازرگانی

داستان سو‌ء استفاده از کارت های بازرگانی در چند سال اخیر، درس های مهمی را به علاقمندان به فعالیت در این عرصه می دهد. فردی به نام غ. ن متولد سال ۱۳۶۶ (۲۹ ساله) که در یکی از روستاهای ایلام ساکن بوده و هیچ گونه بنیه‌ مالی نداشته است، در اواخر سال ۱۳۹۴ اقدام به اخذ کارت بازرگانی کرده و بررسی مدارک کارت بازرگانی وی نشان می‌دهد که او خود را مدیرعامل شرکت «م. ک. م» نامیده است.
در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۵، ۵۷۸ اظهارنامه وارداتی به نام وی ارایه شده است و در مجموع ۸۰۰۰ تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار وارد ایران کرده و به ۱۳ نفر در مدت یادشده وکالت‌نامه داده است و در تمامی وکالت‌نامه‌های وی قید شده است که او طبق وکالت‌نامه‌های اعطایی، اختیار و حق عزل وکیل را از خود سلب و ساقط کرده است.

چرا استفاده از کارت های بازرگانی اجاره ای رواج دارد؟

زیرا درامدهای وارداتی دولت کم شده و افراد مجبورند برای فرار از مالیات های دولت از این روش استفاده کنند.
یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن این وضعیت در استفاده از کارت‌های بازرگانی شده این است که از واردکننده به محض ورود کالا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده گرفته می‌شود و دلیل دیگر این است که یک درصد از فروش هم برای تمدید کارت بازرگانی جدا از اینکه واردکننده سود یا زیان کرده، گرفته می‌شود.

خرید و فروش کارت بازرگانی

ابطال ۲ هزار کارت بازرگانی اجاره ای

به تازگی خبری منتشر شد مبنی بر این که حدود ۲۰۰۰ کارت بازرگانی باطل شده است.
عاون اتاق بازرگانی ایران از ابطال دو هزار کارت بازرگانی یکبار مصرف از سوی وزارت صنعت و گمرک ایران خبر داد و گفت: کارتهای بازرگانی یکبار مصرف، تنها یک درصد از کارتهای موجود را تشکیل می‌دهند.