ترخیص کالا  از دوبی

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با ترخیص کالا از دوبی با شما صحبت کنیم.

در ابتدا اهمیت دبی را از لحاظ تجاری بررسی کرده و سپس در رابطه با ترخیص کالا از دوبی صحبت خواهیم کرد.

ترخیص کالا از دوبی

در امارات هیچ گونه هزینه ای برای واردات کالا از فروشندگان دریافت نمی شود و کالاها با همان قیمت های اصلی خود در این کشور موجود هستند به همین دلیل هم در منطقه تجارت با کشور امارات حائز اهمیت است.

دوبی یکی از محبوب ترین کشورهای امارات متحده عربی برای انجام دادن فعالیت های صادراتی است.

ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را در رابطه با واردات کالا از دوبی و ترخصی کالا از دوبی بیان کنیم

در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت دوبی در حوزه فعالیت های تجاری

دوبی یکی از قطب های گردشگری در کشور امارات متحده عربی محسوب می شود.

این کشور از همان اوایل در تمامی فعالیت های بازرگانی حضور فعالی داشت.

دبی در گذشت تاریخ دچار دگرگونی های زیادی شده است که این دگرگونی ها بیشتر باعث پیشرفت این کشور شده است دبی به عنوان یک شهر تجاری و بزرگ در تمامی دنیا شناخته شده است قبلا تجارت شهر دبی از نفت بود اما رفته رفته تجارت این کشور از راه های مختلفی گسترش پیدا کرد.

این شهر همچنین اولین شریک تجاری چین محسوب می شود و دارای موقعیت استراتژیک در خاور میانه می باشد.

به صورت کلی قبل از انجام هر گونه فعالیت تجاری با هر کشوری، تسلط به زبان انگلیسی و یا زبان همان کشور و همچنین کمک خواستن از مشاوران زبده و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات بازرکانی اهمیت دارد.

استعلام و مشخصات کالاها

دریافت مشخصات کامل فنی و قیمت کالاها یکی از موارد ضروری است که در زمان ترخیص کالا از دبی انجام می شود. تمامی خریداران و تاجران ایرانی موظفند تا این اطلاعات را از فروشندگان کشور امارات دریافت کرده و در قسمت اظهارنامه ترخیص کالا به اداره گمرک تحویل دهند.

تصمیم گیری برای محاسبه هزینه ها

قیمت کالایی که از دبی وارد ایران می شود، به عوامل مختلفی مانند به شرایط فروش در بازار داخلی، قیمت تمام شده کالا، میزان تقاضا، زمان فروش کالا و  … بستگی خواهد داشت.

در این رابطه ارائه پیش فاکتور از فروشنده (پروفرما اینویس) با شرایط و مفاد دو جانبه به اداره گمرک ضرورت پیدا می کند. شرکت های تجاری می توانند قبل از واردات کالا از تعریفه های گمرکی و همچنین شرایط آن اطلاع پیدا کند. این کار از طریق مشاوران و متخصصان واردات کالا در گمرکات کشور انجام می شود.

تعیین قیمت نهایی کالا

تا قبل از صدور برگه ترخیص کالا از دبی، قیمت نهایی کالا تعیین نخواهد شد.

هنگام خرید محصولات از فروشندگان و تجار دوبی، قیمت نهایی نشده و باید منتظر محاسبات گمرکی نیز بود. با دریافت برگه ترخیص کالا این قیمت نهایی می شود. به این معنا که قیمت تمام شده واقعی کالا  زمانی محاسبه می شود  که ،هزینه های ترخیص کالا، حمل نقل، ذخیره سازی و نگهداری در انبار، مشخص شده باشد.

مجوزات کالاهای وارداتی

زمانی که کالاهای تجاری و وارداتی به گمرک وارد می شوند، باید تمامی مجوزها و استانداردهای لازم را اخذ کرده باشند. ارائه مدارک لازم دال بر صحت و سلامت کالا به اداره گمرک اهمیت زیادی دارد و ورود کالاها از دوبی به هیچ عنوان از بازرسی های لازم مستثنی نیست. به این معنا که شرکت های گمرکی بدون توجه به کشور طرف قرارداد تاجران ایرانی، تمامی روادید و قوانین تجارت داخلی را اعمال می کنند. از جمله جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز از قبیل مشروبات الکلی، مواد مخدر، نظارت بر سلامت و بهداشت کالاها و …. که برای آن تمامی اسناد مربوط به کالاها به دقت بررسی می شود و پس از دریافت تائیدیه از سوی فروشندگان و تجار دوبی، سایر مراحل ترخیص کالا صورت می گیرد.

دریافت مجوزهای لازم برای کالاها

کالاهایی که از کشور دوبی خریداری می شوند باید کدها و مجوزات لازم اولیه استاندارد را از سایر سازمان ها و ارگانهای ذیربط دریافت کنند. تمامی این مجوزات قبل از ارائه برگ ترخیص کالا انجام می شود. همچنین انجام بازرسی و دریافت نمونه کالا بعد از تولید انبوه و قبل از حمل (در صورت نیاز)، از دیگر موارد ضروری به هنگام ترخیص کالا از دوبی می باشد.

اگر قصد واردات از دوبی را دارید پیشنهاد میکنیم از پکیج صفر تا صد واردات از امارات دیدن نمایید.