ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با گمرک امام خمینی و آمار کالاهای وارداتی به این گمرک بدانیم.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از این گمرک بیش تر بدانیم.

گمرک امام خمینی از جمله بزرگ ترین گمرک فرودگاهی کشور می باشد. کالاهایی که با هواپیما وارد می شوند بیش تر از این گمرک به ایران وارد شده و ترخیص می شوند.

ترخیص کار گمرک فرودگاه امام

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

فعالیت هایی که در این گمرک انجام می شود شامل:

واردات قطعی

صادرات قطعی

ورود موقت

خروج موقت

ترازیت مبدا

ترازیت مقصد

توجه داشته باشید که در فرودگاه امام خمینی عملیات کارنه مانند ورودی کارنه و خروجی کارنه و کارنه عبوری انجام نمی شود. همچنین در این گمرک فعالیت های گمرکی مربوط به کابوتاژ، ملوانی، مرزنشینان و امانات پستی نیز صورت نمی گیرد.

بر اساس آمار و اطلاعات رسمی به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام در سال ۱۳۹۵ بیش از ۴۶ هزار تن با ارزش دلاری بیش از پنج میلارد دلار بوده است. بر اساس همین آمار می توان بیان کرد از کالاهای وارداتی به گمرک تهران، سهم وزنی واردات کالا به گمرک فرودگاه امام شش درصد و سهم ارزشی آن ۵۲ درصد می باشد.

سهم وزنی واردات و ترخیص کالا از فرودگاه امام در سال ۹۵ به میزان ۰٫۰۱ درصد معادل بیش از ۴۶ هزار تن بوده است در صورتی که سهم ارزش دلاری واردات و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام به میزان بیش از پنج میلیون دلار معادل ۱۲٫۰۶ درصد کل واردات به ایران بوده است.

در گمرک امام خمینی بیش ترین واردات از چین صورت می گیرد که به اندازه  ۱۳ هزار تن با سهم وزنی ۳۰ درصد می باشد.

پس از چین واردات از امارات با سهم وزنی ۱۷ درصد و سپس واردات از آلمان با سهم وزنی هفت درصد بیش ترین میزان واردات و ترخیص از فرودگاه امام بوده اند و ۴۶ درصد واردات به گمرک فرودگاه امام از سایر کشورها صورت گرفته است.

از لحاظ ارزش دلاری نیز می توان گفت که بیش ترین سهم ارزشی واردات و ترخیص از فرودگاه امام خمینی متعلق به واردات از امارات با سهم ارزشی ۱۶ درصد معادل ۸۳۲ هزار دلار بوده است و پس از آن با خرید از چین و واردات از چین با سهم ارزشی ۱۴ درصد و واردات از آلمان با سهم ارزشی ۱۱ درصد، واردات از سویس با سهم ارزشی نه درصد و واردات از کره به سهم ارزشی هفت درصد بیش ترین ارزش های دلاری واردات و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام بوده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --