نود و پنج درصد میگوی تولیدی ایران به اروپا و آسیا صادر می‌شود

سرپرست دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات کشور گفت: ۹۵ درصد محصول میگوی ایران به کشورهای عربی و اروپایی صادر و بقیه به مصرف داخلی می‌رسد. وحید معدنی با اشاره به این که پرورش میگو نقش مهمی در ایجاد اشتغال، تولید پایدار و تامین پروتئین جامعه دارد، افزود: پرورش میگو از حیث اقتصادی توجیه پذیر و به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری در کشور مطرح است.

وی اظهار داشت : نقش و جایگاه آبزیان در رژیم غذایی از گذشته حائز اهمیت بوده و امروزه آبزیان بعنوان یکی از منابع پروتئینی مورد توجه بشریت قرار گرفته است. علاوه بر نقش غذایی آبزیان از دیدگاه اقتصادی به ویژه از نظر اشتغالزدایی می‌تواند نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری ایفا کند.

این مقام مسئول در شیلات ایران گفت: اجرای طرح‌های پرورش میگو به دلائلی همچون نیاز به سرمایه اندک جهت تاسیس و راه اندازی مزارع پرورش میگو در مقایسه با صنایع دیگر، وجود بازار مصرف و تقاضا در داخل یا خارج کشور، هزینه پائین تولید در مقایسه با دیگر رشته‌ها و سرعت بازگشت سرمایه در این صنعت در مقایسه با صنایع دیگر همواره با موفقیت همراه بوده است. وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: سال گذشته ۱۸ هزارتن میگو در کشور تولید شد که ۹۵ درصد آن به کشورهای عربی و اروپایی صادر شد و بقیه به مصرف داخلی می‌رسد.