ترخیص خودرو

اگر شما نیز علاقه مند هستید تا خودرو مورد علاقه تان را داشته باشید، می توانید آن را از کشورهای خارجی وارد کرده و ترخیص نمایید. البته ترخیص خودرو از گمرک نیاز به داشتن دانش واطلاعات بسیاری دارد که شما باید از آن ها اطلاع داشته باشید و اگر ندارید، این کار را باید به ترخیص کاران بسپارید.

واردات انواع خودرو

قبل از هر چیز لازم است بدانید انواع خودرو براساس حقوق ورودی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل

خودروهای با گنجایش بیش تر از 250 سی سی در موتور

و خودروهای کم تر از 2500 سی سی در مترو

خودروهای کم تر از 2500 سی سی،  شامل 40 درصد حقوق ورودی می شوند و خودروهای بیش تر از 2500 برای واردات غیر مجاز هستند و باید تنها پس از گرفتن قبض انبار و هم چنین 140 درصد حقوق ورودی، اجازه ورودی خواهند داشت.

نکته های مهم در ترخیص خودرو

ما در مطالب قبلی در رابطه نخوه ترخیص خودرو از گمرک با شما صحبت کرده بودیم، به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب نکته های کاربردی در این حوزه را به شما معرفی نماییم. در ادامه همراه ما باشید تا این موارد را با هم بررسی نماییم.

  • بهتر است قیمتهای خود را به صورت CFRیاCPT اخذ کنید.

تعریف CFR

هنگامی که کالا در کشتی بارگیری می شود دیگر مسئولیتی با فروشنده نخواهد بود و تمام مسئولیت ها به خریدار منتفل خواهد شد.اصطلاح‌ «قیمت‌ کالا و کرایه‌ تا بندر مقصد» بدین‌ معناست‌ که‌ فروشنده‌ تحویل‌ کالا را هنگامی‌ به‌ انجام‌ می‌رساند که‌ کالا در بندر بارگیری از لبه‌ کشتی‌ عبور کند.

فروشنده‌ باید هزینه‌ها و کرایه‌ لازم‌ جهت‌ حمل‌ کالا تا بندر مقصد مقرر را بپردازد، اما مسئولیت‌ خطر از میان‌ رفتن‌ یا آسیب‌ دیدن‌ کالا و همین‌طور هرگونه‌ هزینه‌ اضافی‌ ناشی‌ از حوادثی‌ که‌ پس‌ از تحویل‌ روی‌ می‌دهند از فروشنده‌ به‌ خریدار منتقل‌ می‌شود.

تعریف CPT

این واژه بیش تر برای حمل های هوایی و یا زمینی استفاده می شود و به معنای این است که فروشنده‌ کالا را به‌ حمل‌ کننده‌ای‌ که‌ خود تعیین‌ کرده‌ است‌ تحویل‌ می‌دهد، اما به‌ علاوه‌ باید هزینه‌ لازم‌ جهت‌ حمل‌ کالا تا مقصد مقرر را بپردازد. به‌ عبارتی‌ خریدار مسئولیت‌ کلیه‌ خطرهای‌ متوجه‌ کالا و هرگونه‌ هزینه‌های‌ دیگر آن‌ پس‌ از تحویل‌ را تقبل‌ می‌کند.

  • همه گمرکات کشور مجاز به ترخیص خودرو نیستند، قبل از ترخیص این گمرک ها را شناسایی نمایید.
  • برای واردات خودرو شما همانند واردات سایر کالاهای با ماهیت تجاری می بایستی دارای کارت بازرگانی باشیدیا آنرا توسط شخصی که دارای کارت بازرگانی است وارد کنید.

واردات در صورت داشتن کارت بازرگانی

اگر خودتان کارت بازرگانی داشته باشید، اگرچه 500 هزارتومان هزینه به شما تحمیل خواهد شد؛ اما این می توانید علاوه بر اتوموبیل بسیاری از اقلام دیگر را نیز وارد نمایید. هم چنین در صورت داشتن کارت بازرگانی درمورد موارد زیر دیگر نگرانی هایی وجود نخواهد داشت:

سند به نام خودتان صادر می شود

مالکیت نقل و انتقال به شما تعلق نمی گیرد

لازم نیست در مورد واردات خودرو با نام دیگر اشخاص فکر کنید

بابت استفاده از کارت بازرگانی دیگران هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد

البته در صورتی که اتوموبیل را با کارت خودتان وارد نمایید، باید مالیات بپردازید که در غیر این صورت اگر با نام اشخاص دیگر این  اتوموبیل را وارد کنید، مالیاتی به شما تعلق نخواهد گرفت و تنها حسن استفاده از کارت بازرگانی دیگران، همین مورد می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --