واردات از ترکیه

واردات ایران از ترکیه

واردات لباس از ترکیه

. از آن جایی که حساب های شرکتی در ترکیه اجازه خریدهای سنگین را نیز دارند، این کشور یکی از بهترین گزینه ها برای خریدهای با حجم بالا به حساب می آید. لازم است بدانید همان طور که شرکت های بسیاری اجازه خرید از چین را دارند، در مورد ترکیه نیز این اجازه وجود خواهد داشت و ما می توانیم با استفاده از شرکت های ارائه دهنده این خدمت خریدهای خود را از ترکیه انجام دهیم.پیشنهاد میکنیم در هنگام خواندن این مقاله از پکیج صفر تا صد واردات از ترکیه دیدن نمایید

ایران و ترکیه

ایران و ترکیه از زمان های دور با یک دیگر ارتباط دوستانه ای داشته اند، البته این رابطه در طی زمان دچار تنش هایی نیز شده؛ اما در ارتباطات دو کشور مشکلی به وجود نیاورده است. اگرچه روابط ایران و ترکیه کم نیست؛ اما هنوز ظرفیت های خالی بسیاری در روابط این دو کشور وجود دارد که بلا استفاده مانده است.
هم چنین ترکیه و تصمیم‌گیران اقتصادی آن با جایگزینی لیره ترکیه به جای دلار آمریکا، این فرصت را برای فعالان اقتصادی ایران فراهم کرده‌اند که کمبود ارز در کشورمان مانعی در نقش‌آفرینی آنها در بازارهای مقابل نشود.
حجم مبادلات اقتصادی در ترکیه از سال 2000 تا 2013 افزایش بسیاری پیدا کرده است.
در این بین شاید بتوان یکی از عمده‌ترین دلایل گسترش صادرات ترکیه را پیوستن این کشور به سازمان تجارت جهانی و حذف موانع تجاری برای محصولات برخی بخش‌های اقتصادی مانند کشاورزی و نساجی عنوان کرد. از سوی دیگر، بر مبنای این اصلاحات، فعالان بخش تجاری ترکیه به بازارهای جدیدی دست یافتند. اگر براساس تقسیم بندی‌های گروهی کشورها بخواهیم مسیر واردات ترکیه را بررسی کنیم، می‌توان گفت که عمده‌ترین بخش واردات ترکیه از کشورهای توسعه‌یافته از جمله اتحادیه اروپا است. مطابق آمارها، مهم‌ترین شرکای تجاری ترکیه در سال 2015، در زمینه صادرات را «آلمان، انگلستان، عراق، ایتالیا و ایالات‌متحده» شکل می‌دهند و در مقابل بیشترین واردات ترکیه از کشورهای «چین، آلمان، روسیه، ایالات‌متحده و ایتالیا» صورت می‌گیرد. بیشترین صادرات ترکیه به آلمان و بیشترین واردات این کشور از چین است.

موانع توسعه تجارت با ترکیه

دلایل وجود ظرفیت های خالی بسیار در روابط ایران و ترکیه بسیار متعدد می باشد. این عوامل شامل، موانع سیاسی، غیر اقتصادی و تعرفه ای می باشد. در دلایل سیاسی می توان به مواردی اشاره کرد که در آن برخی فعالان با هدف تشدید تحریم ها علیه ایران، با ترکیه رابطه دارند. این کشورها شامل آمریکا، عربستان، و اسرائیل می باشند. از طرفی بیش تر طرف های تجاری ترکیه کشورهای اروپایی هستند و همه ما می دانیم که بیش تر تحریم ها علیه ایران از سوی کشورهای اروپایی اعمال می شود.
همچنین باید به حضور رقبای حوزه خلیج‌فارس در تامین انرژی مورد نیاز ترکیه همچون عراق و قطر توجه کرد. این کشورها به دلیل وجود سرمایه‌گذاران بزرگ جهانی و بهره‌وری از خدمات پیشرفته فنی و مهندسی روز جهان در صنعت نفت و گاز، به تدریج در زمینه مبادلات نفت و گاز، ایران را جا می‌گذارند. در نهایت ایران جایگاه خود را در بازارهای نفت و گاز ترکیه از دست خواهد داد. این به معنی از دست دادن برترین و مهم‌ترین صادرات کشورمان به ترکیه است.
از جمله دلایل غیر اقتصادی نیز مربوط به نقاط ضعف کالاهای ایرانی می شود. تولید کنندگان ایرانی استاندارهای تولیدی برای عرضه کالا در بازار بین المللی را رعایت نکرده و به صورت کلی می توان گفت در این بازارهای حضوری ناسالم دارند. عدم پشتیبانی سیستم بانکی کشور به دلیل شرایط تحریم، بسته‌بندی نامناسب، عدم حضور دائمی در بازار، نداشتن وب سایت شرکت‌های ایرانی، رقابت ناسالم تجار ایرانی در بازارهای خارجی، عدم عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و عدم استانداردهای لازم اتحادیه اروپا» از جمله عوامل عدم موفقیت در بازار ترکیه است.
از دیگر موانع غیراقتصادی باید به نقاط ضعف کالاهای ایران در بازار ترکیه اشاره کرد که ناشی از عملکرد نامناسب و ناهماهنگ بخش‌های مرتبط با مبادلات فرامرزی است. « علاوه بر موانع سیاسی و غیر اقتصادی، دسته دوم موانع میان دو کشور در مبادلات تجاری مربوط به موانع تعرفه‌ای است که باعث افزایش هزینه تمام شده مبادلات می‌شود و توان رقابتی این دسته محصولات با تولیدات مشابه کاهش می‌یابند. هم چنین تنوع تعداد کالاهای ایرانی بسیار کم است
بالا بودن سطح تعرفه‌ها، گستردگی موانع غیرتعرفه‌ای و تعدد ردیف‌های تعرفه‌ای در ایران از اشکالاتی است که می‌توان به نظام تعرفه‌ای در ایران وارد کرد؛ اما شاید چالشی‌ترین موضوع درخصوص تعرفه‌ها، بالا بودن آنها و مقاومتی است که برای کاهش آن وجود دارد. از طرفی جلوگیری از کاهش نرخ تعرفه نیز یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن موانع رشد اقتصادی است.
«آسیب دیدن اشتغال» از دیگر ملاحظاتی است که معمولا دولت‌ها را از کاهش نرخ تعرفه باز می‌دارد. اما تجربیات جهانی و نیز تجربیات رخ داده در کشور ما نشان داد که حمایت تعرفه‌ای برای رشد یک صنعت کافی نیست، بلکه نیاز است فضای کسب‌وکار در این راستا بهبود یابد.
چگونه می توانیم به بازار ترکیه نفوذ کنیم؟
راه کارهای بسیاری را می توانیم برای افزایش مبادلات ترکیه و ایران برشمریم. ایجاد موافقت نامه بین ایران و ترکیه، استفاده از مزیت های نسبی به عنوان مزیت های رقابتی،
ایجاد، توسعه و بهبود ظرفیت‌های طرف عرضه تبدیل مزیت‌های رقابتی به مزیت‌های نسبی آشکار شده در بازارهای طرف تجاری مقابل را می توانیم نمونه ای از این راه حل ها برشمریم. علاوه بر این با استفاده از برخی اصول بازاریابی نیز قطعا می توان در این حوزه پیشرفت هایی را به وجود آورد.

خدمات حمل وترخیص هوایی از ترکیه :

بازرگانی صارش با دارا بودن امکان ارسال کالا از ترکیه به دبی و سپس ترانزیت یا صادرات مجدد به ایران می تواند کلیه کالا هایی که امکان ارسال مستقیم به ایران را ندارد برای شما تجار محترم فوروارد نماید و پس از ارسال کالا به دبی و ارسال مجدد به ایران کالا و محموله مورد نظر را درب انبار شما در ایران پس از ترخیص از گمرکات ایران تحویل نماید.

خدمات حمل و ترخیص زمینی از ترکیه به ایران:

کافی است کالا را درب انبار در استانبول ترکیه تحویل نمایید , سپس کالا را در ایران درب انبار بازرگانی صارش ترخیص شده تحویل بگیرید , شما برای حمل و ترخیص و واردات کالا از ترکیه کافی است با بخش حمل و ترخیص بازرگانی صارش مشاوره نمایید تا بهترین راه را برای واردات از ترکیه را بیابید .

خدمات خرید و واردات از ترکیه :

می توانید کلیه مسئولیت خرید و واردات کلیه کالا های خاص خصوصا کالا های خاص با تکنولوژی بالا را به عهده این بازرگانی قرار دهید تا این بازرگانی کلیه مراحل حمل , ترخیص و واردات از ترکیه را عهده دار شود و کالا را در اسرع وقت درب انبار شما در ایران به شما تحویل نماید.

خدمات یافتن End user برای واردات کالا های تحریمی :

این بازرگانی با دارا بودن شبکه گسترده در سرتاسر دنیا امکان یافتن end user برای واردات کالا های تحریمی شما را دارد , کافی است نوع کالا خود را مشخص نموده تا این شرکت با معرفی شرکت های جایگزین در خارج کشور کالا های تحریمی شما را از شرکت های تولید کننده تحویل بگیرید.

ترخیص کالا در ترکیه و فوروارد کالا از اروپا به ترکیه :

امکان ترخیص کالا در ترکیه خصوصا برای واردات کالا هایی که امکان حمل مستقیم از اروپا به ایران ندارند نیز فراهم است , بدین صورت که کافی است کالا را از اروپا به ترکیه ارسال نمایید تا سپس پس از ترخیص کالا در ترکیه کالا پس از صادرات مجدد به ایران در گمرک بازرگان یا گمرک غرب تهران ترخیص شود

برخی از خدمات بازرگانی در ترکیه , قابل ارائه توسط بازرگانی صارش :

حمل و ترخیص از ترکیه بصورت هوایی و زمینی
ترخیصکار گمرک غرب تهران و شهریار برای ترخیص کالا ترکیه در تهران
ترخیص از مرز بازرگان تبریز
ارسال حواله لیر به ترکیه و حواله یورو به ترکیه
تحویل دستی لیر در ترکیه
واردات از ترکیه
خدمات بازرسی کالا در ترکیه و صدور گواهی COI
حمل و ترخیص مسافری از ترکیه به ایران
خرید از ترکیه و ارسال آن به ایران و سپس ترخیص از گمرک
حمل و نقل بین المللی از ترکیه به ایران و ترانزیت ترکیه
واردات موز و ترخیصکار موز در گمرک بازرگان
خدمات صادرات به ترکیه
ارائه خدمات مشاوره بازرگانی خارجی خصوصا در زمینه واردات از ترکیه و حمل و ترخیص

ارسال حواله لیر به ترکیه از داخل ترکیه :

امکان ارسال حواله لیر به حساب های ترکیه از داخل آلمان امکان پذیر است و همچنین امکان ارسال حواله یورو از دبی و هونگ کونگ نیز به حساب های شخص و شرکتی در ترکیه برای خرید کالا با کمترین زمان ممکن فراهم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --