صدور کارت واردات کالا در  منطقه آزاد اروند رود

در این خبر در رابطه با صدور کارت واردات کالا در منطقه آزاد اروند گفت و گو خواهیم کرد.

شر ایط صدورکارت واردات کالا در منطقه وشرایط استفاده از کارت  در خبر آمده است.

در ادامه همراه ما باشید.

کارت واردت کالا در اروند

مسئولان سرمایه گذاری و توسعه کسب وکار در منطقه آزاد اروند، از ساختار های جدید فضای تجارت و بازرگانی در آبادان و خرمشهر خبر دادند.

تصویب نامه گمرکی توسط اعضای هیئت مدیره این سازمان در اواخر اردیبهشت سال جاری، کمیته توسعه تجارت تصمیم گرفت برای واردات کالا درا ین منطقه کارت صادر کند. علاوه بر این تعرفه عوارض کالاهای مصرفی هم در این منطقه تعیین شده است.

جزییات صدور کارت واردات کالا

کارت واردات کالا ویژه شهروندانی است که در آبادان و خرمشهر زندگی می کنند و فعالیت های اقتصادی انجام می دهند.

در اولین جلسه کمیته توسعه تجارت، مدیریت های این معاونت،نمایندگان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق های بازرگانی و اصناف و ادارات صنعت، معدن و تجارت آبادان و خرمشهر تشکیل شد، موضوع طراحی فرآیند ویژه صدور کارت واردات کالا در اروند مورد بحث و کارشناسی قرار دادند.

شرایط صدور کارت

دارا بودن مجوز فعالیت صنفی برای فعالان کسب وکار، یکی از پیش شرط های صدور این کارت است.

علاوه بر این  فعالان صنفی در منطقه آزاد اروند نیز تنها زمانی می توانند از این کارت برای واردات کالا استفاده کنند که آن کالاها متناسب با رسته فعالیت مندرج در پروانه کسب آنها باشد.

پیش اظهاری

گویا افرادی که قصد  واردات کالا در منطقه آزاد اروند را دارند، باید پیش اظهای فعالیت قبل از واردات کالا در گمرک را هم انجام دهند.

جدول تعرفه های واردات کالا در منطقه

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب کارهای سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در کمیته توسعه تجارت منطقه آزاد اروند، علاوه بر موضوع طرح صدور کارت واردات کالا، جدول تعرفه های عوارض کالاهای مصرفی و مسافری ویژه منطقه به تصویب رسید.

در این باره فهرستی مشتمل بر ۲۹ عنوان کالا در جدولی تهیه و تنظیم شده است که طی آن حداقل عوارض ۵ و حداکثر آن برای واردات کالاهای مذکور ۷ درصد است.

محمد رضا معتمدی در پایان خاطر نشان کرد: در کمیته توسعه تجارت منطقه آزاد اروند اقدامات اساسی در حوزه تجارت و کسب و کار و بهبود فضای آن در حال طراحی و تدوین است و اقداماتی که در بالا به آنها اشاره شد طرحی آغازین برای این منظور است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، تحولی شایسته را در اقتصاد بازار آبادان و خرمشهر شاهد خواهیم شد.