سفارش کالا از چین

ما دراین مطلب قصد داریم در رابطه با سفارش کالا از چین با شما گفت و گو نماییم.

کشور چین امروز تبدیل به یکی از قطب های اقتصادی دنیا شده است و کالاهای بسیاری را به شرکت های مختلف امریکایی، اروپایی و آسیایی صادر می کند.

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با روال سفارش کالا از چین با شما گفت و گو نماییم.

واردات از چین

واردات از چین مانند واردات از دیگر کشورها است. هنگامی که کالایی را از این کشور وارد می کنیم، کالاها بنا بر نوع و کد تعرفه ای که دارند دسته بندی شده و عوارض و حقوق گمرکی به آن ها تعلق می گیرد.

هر کالایی برای واردات و ترخیص از گمرک به مجوزهای ورودی احتیاج دارد به عنوان نمونه مجوز بهداشت، مجوز از سازمان غذا و دارو، استاندارد که شرکت های مختلف در این خصوص می توانند راهنمایی لازم را ارائه دهند.

واردات از چین شامل 6 مرحله می باشد:

پیدا کردن کالا و محصول مورد نیاز

انتخاب فروشنده از بین چندین شرکت

ارسال پرفورما و قرارداد خرید

ارسال حواله ارزی

حمل کالا

ترخیص کالا

پیدا کردن کالا:

برخی از شرکت ها ممکن است در پیدا کردن کالای خود با مشکل مواجه شوند؛ زیرا کالاهای تقلبی با قیمت بسیار پایین را با قیمت بالا به خریداران می دهند.  شرکت های مشاور در این زمینه می توانند به افراد کمک کنند تا کالا را از تامین کننده مناسب تهیه نمایند.

انتخاب فروشنده:

در مرحله انتخاب فروشنده می توان با دو فعالیت این کار را انجام داد. مرحله انتخاب فروشنده با دریافت نمونه کالا و هم چنین عقد قرارداد انجام خواهد شد.

ارسال پروفرما :

پروفرما یا به اختصار PI به معنی پیش فاکتور است . پیش از ارسال پیش فاکتور باید بر سر قیمت و نحوه پرداخت و تحویل کالا توافق شده باشد.

شرکت ما با استعلام قیمت به صورت همزمان از چندین فروشنده چینی و کشف پایین ترین قیمت و بررسی شرایط فروش آنها ، بهترین شرایط خرید را برای وارد کنندگان محترم فراهم می سازد.

پس از توافق بر سر قیمت و شرایط پرداخت و تحویل جنس ، پیش فاکتور از سوی فروشنده صادر میشه و باید توسط طرفین امضاء گردد.

ارسال حواله:

برای ارسال حواله به چین می توان از دلار و یا یوان استفاده کرد که در حال حاضر یوان مناسب تر است. اغلب شرکت ها سعی می کنند که صرافی های مناسب را در جهت این امر پیدا کنند که شرکت های مشاور در این امر به آن ها کمک خواهند کرد.

حمل کالا:

حمل کالا به دو صورت هوایی و دریایی انجام می شود.

ترخیص کالا:

در مرحله آخر هم ترخیص کالا انجام می شود. برخی از کالاها برای ترخیص شدن نیازمند دریافت مجوز هستند  وبرخی هم نیاز به مجوز ندارند. شرکت های مشاور در این مرحله هم می توانند به خریداران کمک کنند تا کالاهای خود را ترخیص نمایند.

قبل از این که از چین خرید کنید، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

شرکت های کلاهبردار چینی کم نیستند، پس قبل از خرید از چین ابتدا در رابطه با این شرکت ها اطلاعات کسب کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

قبل از این که از چین خرید کنید، ابتدا در رابطه با نحوه تولید محصولات در این کشور اطلاعات کسب نمایید؛ زیرا در برخی از شرکت های چینی کالا پس از خرید وارد مرحله تولید خواهد شد. بهتر است از شرکت هایی خرید نمایید که این کالاها را به صورت آماده در انبار دارند.

برای یافتن کالایی که بهترین قیمت را دارند با کارشناسان مشورت نمایید.

کالاها از چین به دو صورت حمل خواهند شد، برخی از آن ها با حمل هوایی و برخی از آن ها با حمل دریایی حمل می شوند. برای حمل کالاهایی که حجم زیاد و ارزش کم دارند، روش دریایی مناسب است و برای کالاهایی که حجم کم و ارزش زیاد دارند، روش هوایی مناسب خواهد بود.

واردات کالا از چین – کالاهای وارداتی از چین