مجوز وردات کالا

بسیاری از تاجران همواره در مراحل اخذ مجوزهای واردات و صادرات با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. برخی از آن ها مراحل اخذ مجوزها را نمی دانند، برخی به صورت کلی نمی دانند چه مجوزهایی را باید بگیرند و…

به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با مجوزهای مورد نیاز برای واردات کالا با شما صحبت کنیم. در ادامه با همراه باشید.

ترخیص کالا با مجوز استاندارد اجباری

مجوز استاندارد یکی از مهم ترین مجوزهایی است که باید دریافت شود. این مجوز برای کالاهای بیش از 5 عدد و هم چنین کالاهای که ارزشی بیش از 3000 دلار دارند، دریافت می شود. علاوه بر این صادرکنندگان برتر و وارد کنندگانی که دارای پروانه استاندارد هستند، از دریافت این مجوز معاف خواهند بود.برای کالاهای ورود موقت نیز لازم نیست این مجوز دریافت شود.

ترخیص کالا با مجوز وزارت راه یا مجوز حمل کالا

کالاهایی که با ناوگان غیر ایرانی حمل شده باشند، نیازمند به دریافت این مجوز هستند. البته در برخی از موارد گمرک این مجوز را برای کالاهایی که با ناوگان ایرانی حمل شده باشد نیز، درخواست می کند.دلیل این امر تغییر پرچم و مالکیت کشتی هایی است که در دوران تحریم خود را با هویت غیر ایرانی مطرح می نمودند.

ترخیص کالا با مجوز قرنطینه

مجوز قرنطینه به دو دسته قرنطینه نباتی و قرنطینه حیوانی که به دوبخش مرزی و داخلی تقسیم می شود

مجوز واردات قرنطینه نباتی –  این مجوز واردات و صادرات کالا جهت ترخیص کالاهای نباتی زیر منظور می گردد:

منظور از مجوز واردات قرنطینه نباتی، مجوزهایی است که برای ترخیص انواع میوه، بذر، گیاه، الیاف، چوب و هر چیزی که به انواع گیاهان مرتبط باشد، درخواست خواهد شد.

ترخیص کالا های نباتی با ریسک کم: برای انجام ثبت سفارش نیازی به دریافت مجوز ندارند. در این دست کالاها باید گواهی بهداشت مبداء تهیه  و به صورت رسمی ارائه شود. در صورت آلوده بودن یا آلودگی برطرف می شود و یا کالا به مبدا عودت داده خواهد شد.

ترخیص کالا با مجوز بهداشت

محصولات غذایی و آرایشی نیاز به دریافت این مجوز دارند. در این گونه محصولات باید مشخصات کامل فیزیکی، شیمیایی و میکروبی کالا مشخص شده ونمونه کالا نیز ارائه گردد. علاوه بر همه این موارد تاریخ  تولید و انقضاء باید فارسی نوشته شده باشد و هم چنین این کالا کاملا مطابق با استانداردهای ایران باشد.

ترخیص کالا  با مجوز ارشاد:

اگر فردی قصد واردات ماشین آلات چاپ به کشور را داشته باشد، باید این مجوز را بگیرد.برای واردات دستگاه چاپ، پس از وارد شدن کالا به کشور، متقاضی با مدارک به وزات خانه مراجعه کرده و محزو صادر خواهد شد؛ اما اگر فردی قصد واردات محصولات دارای چاپ را داشته باشد، باید

جهت ورود ماشین آلات چاپ به کشور مجوز واردات این وزارتخانه ضرورت میابد. در این خصوص ابتدا دفتر چاپ با دریافت فاکتور خرید به همراه درخواست واحد چاپ اقدام به صدور می نماید، بعد از خرید ماشین و ورود آن به گمرک جهت ترخیص کالا از گمرک متقاضی به  همراه مدارک گمرکی به وزارت خانه مراجعه می نماید در صورت نو بودن ماشین بدون بازرسی با مراجعه به وزارت خانه اقدام به دریافت مجوز پیش از حمل کالا به گمرک مقصد می کنند و پس از ورود کالا به گمرک تاجر به همراه مدارک گمرکی با مراجعه به دفتر چاپ مجوز ترخیص کالا را دریافت می کند.

ترخیص کالا با مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

برای واردات اسباب بازی ها باید این مجوز دریافت شود. واحد های صدور مجوز اسباب بازی در تهران ، بوشهر و خوزستان و هرمزگان مستقراند. دبیر خانه شورای نظارت بر اسباب بازی با شرکت بازرسی ناظران دقیق آرمان قراردادی منعقد نموده و ارائه بازرسی را به این سازمان اختیار نموده است.

ترخیص کالا با مجوز سازمان انرژی اتمی

شرکت های ترخیص جهت واردات و ترخیص کالا هایی از جمله رادیو داروها، ترخیص قراضه و ضایعات چدن، فولاد ، ترخیص شمش های ضایعاتی، ترخیص قراضه مس، ترخیص قراضه و ضایعات نیکل ترخیص قراضه و ضایعات آلومینیوم، سرب، روی، قلع،ترخیص ماشین های مجهز به لیزر ،ترخیص دستگاه های گیرنده و فرستنده تلفن همراه،ترخیص بی سیم ها، ترخیص لامپ های ماوراء بنفش،  ترخیص دستگاه لیزرهای پزشکییا دندانپزشکی، ترخیص دستگاه های رادیوگرافی ،ترخیص دستگاه های ایکس ری بازرسی کالا نیاز به این مجوز داریم.

برخی از کالاهای حساس تر و خطرناک تر برای واردات نیاز به مجوزهای دیگری نیز دارند که شامل مجوز ورود و ترانزیت

می شوند. ورود و ترخیص کالاهایی تحت عنوان سولاریوم، حمام آفتاب، تخت آفتابی و غیره به کل ممنوع می باشد.

از دیگر مجوزات متداول می توان به ترخیص با مجوز ارتباطات و مخابرات برای ترخیص کالا های رادیویی و ارتباطی و  ترخیص با مجوز سازمان مبارزه با مواد مخدر برای کالاهای مربوطه و مجوزات حدود ده سازمان دیگر میباشد .

The last comment and 2 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --