ثبت سفارش خودرو

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با ثبت سفارش خودرو با شما گفت و گو نماییم.

به صورت کلی به منظور واردات هر نوع کالایی باید ابتدا به سایت http://sabtaresh.tpo.ir/ مراجعه کرده و در آن عضو شد. پس از عضویت در این سایت و وارد کردن اطلاعات درخواست شده، می توان برای ثبت سفارش کالاهای مورد نظر اقدام نمود. در ادامه همراه ما باشید تا از مراحل ثبت سفارش خودرو  و چگونی آن، بیشتر بدانیم.

همان طور که قبلا گفتیم در ابتدا افراد برای عضویت در سایت اقدام خواهند کرد. پس از ثبت نام اطلاعات وارد شده در سایت، توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و تایید می شود. برای ایجاد سفارش خودرو، کلیدی به همین نام در سایت تعبیه شده است که کاربر با کلیک بر روی آن وارد قسمت مربوطه می شود.

لا زم به یادآوری است، دسترسی به کلید فوق برای تمام اشخاص فعال در سیستم بوده و هر شخص فقط یک بار میتواند از آن استفاده نماید. پس از انتخاب “تأیید” پنجره درخواست ثبت سفارش باز می گردد. این پنجره دارای چهار قسمت زیر است که در ادامه به تفکیک تشریح می گردند:

1) مشخصات کلّی

2) مشخصات پروفرمای کالا

3) مشخصات پروفرمای محصول

4) مشخصات مجوزها

مشخصات کلّی

همان طور که از نام آن پیداست در این قسمت یک سری اطلاعات کلی وارد خواهند شد. این اطلاعات شامل، شماره و تاریخ درخواست، نام کامل متقاضی، شماره ثبت نام، تاریخ اعتبار و …. می شود. پس از ورود اطلاعات با فشردن گزینه “ذخیره” اطلاعات ذخیره می گردد.

مشخصات پروفرمای کالا

در این قسمت اطلاعات پروفرمای کالا مربوط به ثبت سفارش،شماره و تاریخ پروفرما، تاریخ انقضا، نام فروشنده به لاتین، شماره تلفن، نمابر و پست الکترونیک فروشنده، کشور تولید کننده (پس از انتخاب کشور مربوطه گزینه “درج” برای وارد کردن و “حذف” برای از انتخاب خارج کردن، استفاده شود)، کشور ذینفع، مبلغ  پروفرما و نوع ارز وارد شده و در  نباشد ، کشور مبدا حمل ، محل  بارگیری، وسیله حمل ، مرز ورودی، نوع بسته بندی،  و… مشخص خواهد شد.

مشخصات پروفرمای حمل

از انجایی که در صفحه ثبت سفارش خودرو، الزاما نوع درخواست «کالا» انتخاب می گردد، این صفحه غیر فعال خواهد بود.

مشخصات مجوزها

در این قسمت اطلاعات مجوزها ثبت سفارش ثبت می شود. این اطلاعات شامل  شماره و تاریخ مجوز تخصیص ارز، محل  و بخش سهمیه، کد تخصیص ارز، مبلغ، نوع ارز، تاریخ اعتبار، نام و نام خانوادگی مسئول، سمت، نوع سهمیه ارزی، سازمان مجوز دهنده، شماره و تاریخ مجوز، نام و نام خانوادگی و سمت مجوز دهنده وارد سیستم می گردد. در آخر هم باید  گزینه “ذخیره” اطلاعات ر بزنیم تا اطلاعات ذخیره شود و با فشردن کلید «ثبت» اطلاعات کالا مطابق قسمت بعد «ثبت کالا» وارد می شود.