واردات کالا از چین

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با واردات کالا از چین با شما صحبت کنیم. کالاهای چینی امروزه بازار مصرفی بسیاری از کشورهای جهان را تشکیل داده است و به همین دلیل ما قصد داریم در رابطه با عوامل واردات کالا از چین و دلیل ارزان بودن کالاهای چینی بحث کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 دلایل ارزان بودن کالاهای چینی

تا به امروز برای ارزان بودن کالاهای چینی دلایل مختلفی ارائه شده است که شامل موارد زیر می باشد:

پایین بودن ارزش یوان

وجود سیاست های باز اقتصادی

تعامل با اقتصاد جهانی

دامپینگ در بخش های صادراتی

فراوان بودن نیروی کار

ارزان بودن نیروی کار

مزیت نسبی نیروی کار

این مورد توسط بسیاری از دانش مندان به عنوان دلیل ارزان بودن کالاهای چینی بیان شده است. برای اثبات این مورد نظریه های بسیاری نیز ارائه شده است که یکی از آن ها نظریه  هکشر-اوهلین می باشد.

این نظریه می گوید هر کشور کالایی را وارد می کند که در تولید آن نیاز به استفاده از عامل نسبتاً کمیاب و گران دارد و هر کشور کالایی را صادر میکند که در تولید آن نیاز به عامل به نسبت فراوان و ارزان دارد . پس در چین که نیروی کار فراوان تر است، کالای بیش تری تولید و در نتیجه صادرات نیز افزایش خواهد یافت.

تناقض نظریه اوهلین و معمای لئونتیف

لئونتیف قصد داشت این نظریه در مورد امریکا نیز مورد بررسی قرا دهد که با این تناقض رو به رو شد. کشور آمریکا از نظرسرمایه ای کاربر است و تصور می شد که صادرات کالاهای سرمایه ای در این کشور بالا باشد که پس از انجام بررسی ها خلاف آن ثابت شد.  برای حل این معما نیز راه حل های مختلفی ارائه شد، برخی بر این باور بودند که باید سرمایه فیزیکی و انسانی از هم جدا شود، برخی دیگر معتقد بودند که باید متغیرهای بیش تری در تحقیق در نظر گرفته شود، برخی دیگر به گران بودن نیروی کار در امریکا اشاره کردند و….

نتیجه نهایی از این نظریه و تحقیقات انجام شده این بود که،صرف فراوانی یک عامل تولید در یک کشور (مثلاً آنطور که گفته

می شود فراوانی نیروی کار در کشور ما) به معنای برخورداری آن کشور از مزیت نسبی در آن عامل تولید نیست؛ بلکه لازم است تا با استفاده از سیاستهای مناسب زمینهایی فراهم شود تا این ظرفیت از قوه به فعل تبدیل شود.

نکات طلایی برای واردات کالا از چین

حال که از اقتصاد کشور چین و دلیل بالا بودن واردات کالا از این کشور، بیش تر می دانیم باید قبل از شروع به تجارت با این کشور در مورد نکات طلایی قوانین تجارت بیش تر بدانیم. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که بهتر است قبل از وردات از چین از آن ها آگاه باشید.

یافتن فروشنده مورد اعتماد

برای یافتن فروشنده می توانید از راه دور و یا از راه های اینترنتی اقدام نمایید. پس از یافتن فروشنده باید از او تقاضای کالای نمونه را کنید.  کالای نمونه از طریق پست هواییDHLیاARAMEX و یا حتی از طریق کارگو صارش به ایران ارسال می شود و پس آنکه کیفیت و مشخصات آن مشکلی نداشت، می توانید از آن سفارش دهید.

بازرسی فروشنده ها

قبل از خرید در حجم زیاد از فروشنده ها، در همان ابتدای آشنایی از شرکت های مشاوره بخواهید فروشنده را مورد بررسی قرار دهد.

درخواست تخفیف

حتما از فروشندگان تخفیف بگیرید تا در دفعه های بعدی با قیمت های صعودی مواجه نشوید.

نماینده در چین

برای تحویل کالا بهتر است در چین نمایندگی داشته باشید.

صرافی مطمئن

حتما با یک صرافی مجاز دارای مجوز بانک مرکزی برای ارسال حواله ارزی به چین اعم از حواله یوان و حواله دلار به چین بهره ببرید , متاسفانه ریسک حواله به چین زیاد است باید حتما در منبع خود در ایران دقت زیادی کنید , اگر شرکتی و شخصی به شما گفت حواله یوان را 15-20 تومان زیر قیمت بازار بفروش می رساند حتما در آن شک کنید , حواله یوان همیشه نرخی مشخص دارد و نهایتا 1 تومان بالا یا پایین توسط صرافی ها بفروش می رسد , پس حواستان را خوب جمع کنید و طمع نکنید .

ترخیص کار

برای ترخیص کالا از افراد مطمئن کمک بگیرید و توجه داشته باشید که ترخیص کالا توسط افراد مجرب و هم چنین به وسیله کارت های بازرگانی معتبر انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --