کالاهای وارداتی ایران

واردات به کشورمان ایران کم نیست و کشورهای متعددی انجام می شود.

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه کشورهایی که از ایران از آن ها واردات کالا دارد با شما صحبت نماییم.

در ادامه همراه ما باشید تا از این کشورها و میزان واردات از آن ها بیش تر بدانیم.

واردات ایران

بر پایه آمار مقدماتی گمرک ایران از تجارت خارجی ۴ ماهه سال جاری، در این مدت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ایران وارد شده است که ارزش آن به ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

رتبه اول در میان صادر کنندگان به کشورمان ایران به چین اختصاص دارد و با صادرات یک میلیون و ۲۹۴ هزار تن کالا به ایران ۱۱.۴۵ درصد از سهم کل واردات ایران را به خود اختصاص داده است.

واردات کالا به ایران

کالاهای وارداتی ایران

شاید کمی تعجب آور باشد که کشور امارات نیز با این که رابطه خوبی با ما ندارد، دومین صادر کننده به کشورمان می باشد.

یک میلیون و ۵۶۰ هزار تن کالا از این کشور به ارزش دو میلیارد و ۹۹۲ میلیون دلار به ایران صادر شده است. به این ترتیب این حجم از کالا ۱۳.۸۱ درصد از سهم وزنی و ۱۸.۹۲ درصد از ارزش کل واردات ایران را به خود اختصاص داده است.

از کره هم واردات زیادی داریم و یا این کشور با صادرات ۴۴۱ هزار تن کالا به ایران، در رتبه سوم قرار دارد وا رزش این کالاهای وارد شده به ایران به یک میلیارد و ۷۳ میلیون دلار می‌رسد.

ترکیه نیز مانند امارات با این که رابطه سیاسی خوبی با کشور ما ندارد؛ اما همواره به دنبال امتیازاتی است که از تجارت با کشورمان به دست می آورد و به همین دلیل کالاهای بسیاری از این کشور وارد کشورمان می شود.این کشور چهارمین صادرکننده، کالا به ایران در طول چهار ماهه نخست سال جاری بوده است و ۵۸۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۵۷ میلیون دلار به ایران صادر کرده است. واردات ایران از ترکیه ۵.۲۱ درصد از سهم درصد از سهم وزنی و ۶.۰۶ درصد از ارزش کل واردات انجام شده به ایران در این مدت است.

پس از ترکیه، هندوستان در مقام پنجم قرار دارد. واردات ما از این کشور، در چهار ماهه نخست سال جاری ۷۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۸۹۱ میلیون دلار را به ایرانمی باشد و ۶.۸۶ درصد از وزن کالایی وارداتی و ۵.۶۶ درصد از ارزش واردات انجام شده به ایران را به خود اختصاص دهد.

پس ازاین 5 کشور که حجم قابل توجهی از کالا را به کشورمان صادر می کنند، کشورهای آلمان، سوئیس، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، هلند، سنگاپور، بلژیک، ژاپن و پاکستان قرار دارند.

در آخر هم لازم است بدانید از این 15 کشور حدود 85 درصد از کل واردات به کشورمان ایران انجام می شود و به اندازه حدود ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ دلار ارزش دارد.

The last comment and 1 other comment(s) need to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

برچسب های مرتبط

لیست کالاهای وارداتی به ایران در سال 96 ، لیست واردات ایران ، لیست اقل ، لیست اقلام وارداتی به ایران ، لیست کالاهای وارداتی به ایران ، واردات ایران ، لیست کالاهای وارداتی به ایران 96 ،