درآمد میلیاردی فروشندگان دیجی‌کالا

درآمد میلیاردی فروشندگان دیجی‌کالا (آموزش رقابت با فروشندگان دیجی کالا)

اگر مایل به مشاهده ویدئو بالا نیستید، مقاله را بخوانید

قرار است به شما نشان دهم که چطور دیجی‌کالا می تواند به عنوان ماشین پولسازی اتوماتیک برای شما عمل کند. احتمالا بعد از دیدن این ویدیو بزرگترین پشیمانی شما این خواهد بود که چطور تا الان از این فرصت ارزشمند غافل بودید و به آن توجه نداشتید. خب، حق هم دارید. فروشندگانی که داخل دیجی‌کالا هستند در رابطه با روش کارشان و سودهای کلانی که می‌کنند معمولا جایی حرف نمی‌زنند. قرار است در این ویدیو چه کنیم؟ قرار است یک فروشنده را زیر نظر بگیریم و ببینیم از یک دسته‌بندی کالا چقدر سود می‌کند، چقدر می‌فروشد، درآمدش چقدر است و فرمول موفقیتش را هم به شما نشان می‌دهم. یعنی از صفر تا صد چگونگی کارش را نشان می‌دهم که چطور این کالاها را وارد می‌کند و قرار است به همه این مسائل بپردازیم. چیزی که شما در این ویدیو یاد می‌گیرید این است که نه فقط برای یک کالا، بلکه برای تمام کالاهایی که در دیجی‌کالا هست می‌توانید این فرمول را پیاده‌سازی کنید و بازار را از رقبا بگیرید. و با آنها رقابت کنید. و شما هم در این سودهای کلان شریک شوید. اصلا کار سختی نیست، چون بزرگ‌ترین مبحثی که در رابطه با اقتصاد و فروشندگی هست مبحث مارکتینگ است. مارکتینگ یا بازاریابی را قرار نیست حتی یک ریال انجام دهید. روزانه یک میلیون و دویست‌ هزار نفر مشتری بالقوه به وبسایت دیجی‌کالا می‌آیند و این فرصت را این وبسایت برای شما فراهم کرده است. فقط کافی است محصولانی را هوشمندانه انتخاب کنید و به شما بگویم چطور می‌توانید با سرمایه بسیار کم وارد بازار شوید. برویم سر اصل مطلب. قبل از اینکه شروع کنیم برای حمایت از من حتما همین الان لایک را بزنید تا ادامه ویدیوی جذاب امروز را با هم ببینیم.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد درآمد دلاری بدون تخصص

اینجا وبسایت دیجی‌کالا، بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس و فروشگاه اینترنتی ایران، به قول بعضی‌ها حتی در خاورمیانه، است. اینجا هزاران دسته‌بندی کالاهای مختلف هست و چند سالی است که فروشندگان مختلف می‌توانند بیایند داخل دیجی‌کالا ثبت نام کنند. دیجی‌کالا به این افراد ویترین می‌دهد و آنها می‌توانند محصولاتشان را بفروشند. دیجی‌کالا هم بابت هر فروش هفت درصد را برمی‌دارد. این هفت درصد شامل کمیسیون، بسته‌بندی و ارسال به مشتری است. این هفت درصد را در ذهنتان داشته باشید.

محصولی که امروز برایتان انتخاب کردم قایق بادی هست. می‌خواهیم ببینیم فروشش چقدر است. در گوگل جستجو می‌کنیم تا ببینیم فروشندگان این محصول را با چه قیمتی می‌گذارند. هر کس که می‌خواهد قایق بادی بخرد دو حالت دارد. بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالاست. همه اول در این وبسایت جستجو می‌کنند. افرادی هم که به دیجی‌کالا مراجعه نمی‌کنند در گوگل جستجو می‌کنند. پس می‌خواهیم ببینیم چند نفر در گوگل قایق بادی را جستجو می‌کنند.

این عدد را اینجا می‌بینید؟ این عدد در این ابزار عدد واقعی گوگل نیست. مثلا اگر اینجا نوشته است قایق بادی در گوگل ۸۰۰ بار در ماه جستجو می‌شود، شما باید این را حداقل ضرب در ۴ یا ۵ کنید تا عدد واقعی که در گوگل جستجو می‌شود به دست بیاید. این مثلا قایق بادی است. کلمات مشتقش که مورد جستجو قرار می‌گیرد و پسوند و پیشوند دارد. قیمت قایق‌های بادی اینتکس که برند معروفی است و امروز می‌خواهم به شما نشان دهم هم مورد جستجو قرار می‌گیرد.

جمعا ۱۳۰۰ تا جستجو مربوط به این موارد است. اگر بخواهیم عدد واقعی‌اش را به دست بیاوریم، قرار شد ضرب در ۴ یا ۵ کنیم، ما ضرب در ۴ می‌کنیم. می‌شود ۵۲۰۰ تا مورد جستجو در ماه است. همان طور که گفتم خود دیجی‌کالا هم بازدیدکننده‌های زیادی دارد. یک میلیون و دویست هزار کاربر هر روز به وبسایت می‌آیند. عدد بسیار بزرگی است. حالا بسیاری از این افراد که دنبال هر محصولی هستند اول وارد وبسایت دیجی‌کالا می‌شوند، یعنی کالا را در دیجی‌کالا جستجو می‌کنند، نه در گوگل. حالا حساب کنید حداقل ۵۰۰۰ نفر، که به نظر من بالا ده بیست هزار تاست، به دیجی‌کالا می‌آیند و این عبارت را جستجو می‌کنند. به طور کل ۱۰ هزار نفر را به عنوان کسانی که ماهانه دنبال قایق بادی هستند و از طریق اینترنت می‌خواهند خریداری کنند در نظر می‌گیریم.

همان طور که می‌بینید اگر قایق بادی را در گوگل جستجو کنم لینک اول مربوط به دیجی‌کالاست. یعنی بیشتر افرادی که جستجو می‌کنند باز همه‌شان به دیجی‌کالا می‌آیند. چون اکثر افراد زمان جستجو معمولا روی لینک اول کلیک می‌کنند. مخصوصا اگر لینک اول دیجی‌کالا باشد که اعتبارش بیشتر است و بیشتر کلیک‌ها را می‌گیرد. من این لینک را باز می‌کنم. ببینید اینجا مدل‌های مختلف قایق را برایمان می‌آورد. برند اینتکس برندی است که این روزها در ایران خوب می‌فروشد. اینجا کلا دو فروشنده دارد قایق‌های اینتکس. بعضی از مدل‌ها را هم که بررسی کردم فقط یک فروشنده دارد. یعنی در فروش این کالا رقابتی وجود ندارد و فروشندگان دیگر در این مارکت نیستند. می‌توان گفت بازار بکری دارد.

مثلا excursion 4 قیمتش ۱۲۴۸۰۰۰۰ تومان است که از قایق‌های پر فروش است. می‌خواهیم ببینیم این فروشنده این را چند خریده و چطور وارد کرده است. و روی هر کدام دارد چقدر سود می‌کند. و این سود به صورت ماهانه چقدر است. آن عدد ۱۰۰۰۰ را که داشتیم و بعدا به آن می‌پردازیم.

من صفحه این قایق را باز کردم. اینجا توضیحات و عکس‌های مربوط به این قایق هست. اسم این قایق یعنی excursion 4 را در گوگل جستجو می‌کنم و آخرش هم علی بابا را اضافه می‌کنم.

کسب درآمد از سایت علی بابا

همان طور که می‌دانید Alibaba.com بزرگ‌ترین مرجع تجارت جهانی است. تمام تولیدکنندگان چینی و سایر کشورها محصولاتشان را آنجا می‌گذارند و تاجرها از سراسر دنیا به صورت عمده خریداری می‌کنند. هر جنسی که می‌بینید در ایران یا در کشورهای دیگر، مخصوصا از چین، است همگی از علی بابا تولیدکننده آن محصول را پیدا می‌کنند و از آنها خریداری می‌کنند.

کسب درآمد از سایت علی بابا

بعد از اینکه گوگل کردم لینک اول را برایمان می‌آورد. وقتی صفحه را باز کنم مشاهده می‌کنید که وبسایت علی بابا هست و فروشندگان قایق اینتکس را برایم می‌آورد. فروشندگان معتبری هم هستند.

اموزش کار با علی بابا

مثلا این یکی هفت سال است که در این وبسایت عضو هست و دارد می‌فروشد. اکانتش هم از طرف وبسایت علی‌بابا وریفای شده است و معتبر است. حالا اینکه چطور باید اعتبارسنجی کنیم را در ویدیوهای دیگر توضیح می‌دهم. ببینید مثلا این قایق که دقیقا همان قایقی است که در دیجی کالا دیدیم. مخصوصا این عکس که عکس اصلی است دقیقا همان محصول است. اینجا ببینید قیمت را ۱۰۴ دلار تا ۱۱۱ دلار گذاشته است. این عدد با توجه به تعدادی که سفارش می‌دهیم تغییر می‌کند. نوشته است حداقل تعداد سفارش ۵۰ تاست. باید ۵۰ عدد سفارش دهید تا برای شما بفرستند.

اینجا را ببینید! مثلا این یکی از بقیه ارزان‌تر است. قیمت را ۹۵ دلار گذاشته است و حداقل تعداد سفارش ۲ تاست. یعنی شما می‌توانید ۲ تا سفارش دهید و نیازی نیست حتما یک کانتینر یا هزار تا را سفارش دهید. می‌آیم مبلغ را حساب می‌کنم. ۹۵ دلار را ضرب در دلار امروز می‌کنیم. تقریبی دارم حساب می‌کنم. می‌شود ۴۷۵۰۰۰۰ تومان. این هم که حجم و وزن زیادی ندارد. فرض می‌کنیم که خودمان هم وارد نکنیم، یعنی از علی بابا مستقیم خریداری کنیم، بابت هزینه‌های جانبی مثل ارسال و ترخیص و این مسائل (البته چون رقمش پایین است دیگر هزینه گمرک و ترخیص ندارد. چون بسته‌های پستی به حساب می‌آیندو محموله تجاری نیست) ۱۵۰۰۰۰۰ تومان برای هر یک اضافه می‌کنیم. حالا یک راه دیگر دارد، اگر تعداد بالاتر بخواهید خرید کنید. حتی برای تعداد پایین‌تر هم می‌توانید این کاری که می‌‌خواهم بگویم را انجام دهید. یک شرکت‌هایی هستند خرید مستقیم از علی بابا را برای شما انجام می‌دهند. و داخل ایران، درب منزل به شما تجویل می‌دهند. هر کالایی که بخواهید و به هر تعداد. به نوعی وارد کننده هستند و دفتر توی چین دارند. مذاکرات و همه کارها را خودشان انجام می دهند. فقط کارمزدتان کمی بالاتر می‌رود.

فرض می‌کنیم به چنین شرکت‌هایی بسپارید. مثلا می‌خواهید ده بیست تا بخرید. و برای هر کدام هم ۱۵۰۰۰۰۰ تومان اضافه کردیم. رقمی که به ما می‌دهد می‌شود ۶۲۵۰۰۰۰ تومان.

کسب درآمد از دیجی کالا

همان طور که می‌بینید این قیمت در دیجی‌کالا ۱۲۴۸۰۰۰۰ تومان است.

کسب درآمد از دیجی کالا

. مثلا این فروشنده دارد با قیمت ارزان می‌فروشد. ببینید! دو فروشنده دارد. یکی بادی‌سنتر است و یکی هم اینتکس کالا. مثلا اینتکس کالا گذاشته است ۱۴۵۶۰۰۰۰ تومان، یعنی تقریبا ۱۵ میلیون تومان، و آن یکی هم حدود ۱۲۵۰۰۰۰۰ تومان. یعنی ۲۵۰۰۰۰۰ تومان ارزان‌تر از آن یکی دارد می‌فروشد. اگر خواستید این مسیر را بروید، شما هم می‌توانید ارزان‌تر قیمت بگذارید. مثلا با قیمت ۱۲ میلیون تومان یا ۱۱۹۹۰۰۰۰ تومان بفروشید تا بتوانید بازار را بگیرید. البته بعضی از این فروشنده‌ها که ممکن است از این راه ثروتمند شده باشند و سرمایه بیشتری داشته باشند و خودشان وارد کنند و توی هزینه‌ها کاهش بدهند و تعداد بالاتری کالا می‌آورند، دیگر لازم نیست برای هر یک کارمزد زیادی بپردازند. احتمالا برایشان ارزان‌تر حساب می‌شود. ولی ما حساب کردیم اگر دو تا قایق بخواهیم بیاوریم چقدر می‌شود. ۶۲۵۰۰۰۰ تومان شده بود. می‌گوییم ۶۵۰۰۰۰۰ تومان. این مبلغ را از ۱۲۵۰۰۰۰۰ تومان کم می‌کنیم، و ۵۰۰ هزار تومان را هم به خاطر دیجی‌کالا کسر می‌کنیم هر چند دیجی‌کالا ۷ درصد بیشتر نمی‌گیرد، ۶ میلیون تومان می‌ماند. فقط این محصول را ندارد. بقیه قایق‌ها را هم دارد می‌فروشد. حالا حساب کنید در این دسته‌بندی یکی این قایق را بخرد و شخص دیگر قایق دیگری بخرد، به عدد میانگینی می‌رسیم، چون بعضی از قایق‌ها از آن ۱۲ میلیون تومانی ارزان‌تر هستند. می‌گوییم روی هر قایق به صورت میانگین مثلا ۲۵۰۰۰۰۰ تومان سود بکنند. این عدد ۲۵۰۰۰۰۰ تومان را فراموش نکنید. چطور به دست آمد؟ بعضی از قایق‌ها مثلا ۱۲ یا ۱۳ میلیون تومان بود و فروشنده رویشان شش میلیون تومان سود می‌کرد. بعضی از قایق‌ها هست مثلا سه چهار میلیون تومان قیمتشان است. روی اینها فروشنده شاید دو میلیون تومان سود کند. از اینها که میانگین گرفتیم به ۲۵۰۰۰۰۰ تومان رسیدیم که البته بیشتر از این حرف‌هاست. من همیشه رقم کم را حساب می‌کنم که یک عدد واقعی به دست بیاوریم و به واقعیت نزدیک‌تر باشد. حالا ۲۵۰۰۰۰۰ تومان را اینجا داشته باشیم و برویم سراغ آن عدد ۱۰۰۰۰ جستجویی که اول بحث به دست آورده بودیم. ۱۰۰۰۰ نفر در ماه شاید دنبال قایق باشند. این تعداد هم میزان حداقلی بود که در نظر گرفتیم.

از این ۱۰۰۰۰ نفر، با توجه به تجربه‌ای که دارم در زمینه تجارت الکترونیک، حداقل برای چنین کالایی آن هم از وبسایتی مثل دیجی کالا نرخ تبدیلش ۵ الی ۱۰ درصد است که به صورت تجربی اعلام کردم. یعنی نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار است. یعنی از این ۱۰ هزار نفر در ماه چند نفرشان تبدیل به خریدار می‌شوند؟ ما می‌گوییم ۵ تا ۱۰ درصد. عدد بینشان را بگیریم می‌شود ۷.۵ درصد. ما باز هم کم می‌کنیم و می‌گوییم ۷ درصد.

خب، ۱۰ هزار را ضرب در ۷ درصد می‌کنیم، می‌شود ۷۰۰. ۷۰۰ را در این عدد ۲۵۰۰۰۰۰ یعنی متوسط سود روی تمام قایق‌ها بود ضرب می‌کنیم. می‌شود ۱۷۵۰۰۰۰۰۰۰ تومان. و دیدیم که این دسته‌بندی کلا دو فروشنده داشت و از این دو فروشنده یکی آنقدر اختلاف قیمت داشت که احتمالا بازار را قبضه کرده است. و می‌گوییم حالا از این ۱۷۵۰۰۰۰۰۰۰ تومان ۲۵۰ میلیون تومان را فروشنده دومی سود به دست می‌آورد و یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هم سود کسی است که دارد قایق‌های ارزان‌تر می‌فروشد. این عدد تخمینی است اما با هم جلو رفتیم و نشان دادم که چطور به این نتیجه رسیدم. یعنی چشم به دست غیب نمی‌گویم. از روی حدس و گمان هم حرف نمی‌زنم. شاید سودی که این افراد به دست می‌آورند از این رقمی که به دست آوردم بالاتر باشد. شاید هم پایین‌تر باشد. اما بالاخره سود قابل توجهی است. سود میلیاردی در ماه است. حساب کنید یک قایقی که کسی فکرش را نمی‌کند می‌تواند چنین سودهایی داشته باشد. شما هم اگر بخواهید وارد کنید، مثلا دو تا را اگر حساب کنیم. یعنی با حدود ۱۲ میلیون تومان می‌توانید وارد کنید و در دیجی‌کالا فروشنده شوید. البته قبل از اینکه اقدام کنید جزییات کار را بدانید و یک بزینس پلن یا طرح تجاری داشته باشید، و یک طرح توجیهی داشته باشید، بهتر است که تحقیقاتتان را تکمیل‌تر کنید، تمام صفر تا صد کار را در نظر بگیرید و ریز هزینه‌ها را به صورت دقیق در بیاورید و ببینید که دیجی‌کالا چه شرایطی دارد. همه اینها را که تا آخر رفتید، در نهایت می‌بینید که چندان هم سخت نیست. داخل دیجی‌کالا بیاییم و فروشنده شویم و سودهای میلیاردی داشته باشیم. چنل من را سابسکرایب کنید. اگر از ویدیو خوشتان آمد لایک را هم فراموش نکنید. اگر هم خوشتان نیامد که هیچ. همین که وقت ارزشمندتان را در اختیارم قرار دادید. از شما ممنونم. اگر سابسکرایب کنید ویدیوهای بعدی و روش‌های مختلف درآمد دلاری را از دست نمی‌دهید. همچنین بقیه محصولات پر فروش که بازار بکری در دیجی‌کالا دارند را در ویدیوهای بعدی تحلیل می‌کنم و امیدوارم موفق و پیروز باشید.

بیشتر بخوانید:

کسب درآمد دلاری اتوماتیک

درآمد دلاری آسان با اپلود فایل

کسب درآمد به دلار با واسطه گری اینترنتی ماهی 50 میلیون

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --