مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: صادرات شاه میگوی دراز آب شیرین که در سد ارس این استان تولید می شود، با امضای قراردادی بین 2 شرکت ایرانی و روسی کلید خورد. در پی توافق این شرکت های ایرانی و روسی مقرر شده است تا سالانه 50 تن شاه میگوی دراز آب شیرین این سد به روسیه صادر شود.

صادرات شاه میگو به روسیه

وی درآمد ارزی ناشی از صادرات این میزان شاه میگو را حدود 400 هزار دلار عنوان کرد و گفت: هم اکنون شاه میگوی استان به چندین کشور اروپایی از جمله آلمان، اتریش، دانمارک، ایتالیا، فرانسه و کشورهای آسیای میانه از قبیل ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه صادر می شود و از این طریق ارزآوری قابل توجهی عاید کشور می شود.

وی ادامه داد: سالانه افزون بر 70 تن شاه میگوی دراز آب شیرین در آب های سد ارس تولید و به سایر کشورها صادر می شود که در صورت تامین شرایط لازم و تامین منابع مالی می توان تولید شاه میگو را افزایش داد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای رتبه اول در تولید شاه میگوی دراز آب شیرین است و در صورت فراهم شدن بستر لازم این ماده غذایی ارزشمند قابلیت تولید تا 270 تن در سال را دارد. 6 شرکت و تعاونی صید و صیادی در استان به تولید این آبزی مشغول هستند.

برچسب های مرتبط

لیست تجار روسیه ،